اینستاگرام امکان جدیدی فراهم میکند
ديجياتو/ اينستاگرام امکان پاسخ به دايرکتهاي مشتريان از طريق بات را فراهم ميکند.
فيسبوک در حال افزودن پشتيباني از اينستاگرام به API مسنجر است. با اين کار شرکتها ميتوانند با استفاده از بات و به صورت خودکار به سوالات مشتريان پاسخ دهند.
فيسبوک با اقدام اخير خود به برند و کسب و کارها اجازه ميدهد که پيامهاي اينستاگرام را از طريق اپهاي شخص ثالث مديريت کنند و همچنين ميتوانند به خدمات مشتري زنده متصل شوند و به درخواستها يا سوالات متداولي که از طريق اينستاگرام دريافت ميکنند، پاسخ دهند. در اين قابليت ميتوان به سوالات ساده به وسيله باتها و به صورت خودکار پاسخ داد.
برندها از سال ۲۰۱۶ قادر به پاسخ به مشتريان توسط مسنجر هستند. حالا فيسبوک ميخواهد سرويسهاي پيامرسان خود را به يکديگر نزديک کند و در همين راستا افزودن چنين ويژگي به اينستاگرام منطقي به نظر ميرسد.
اين API به برندها اجازه خواهد داد که پيامها را از بخشهاي مختلف اينستاگرام شامل Shops و استوريها در يک قسمت مديريت کنند. آنها ميتوانند اينستاگرام را با سيستمهاي مديريت ارتباط با مشتري يکپارچه کنند. با اين کار شرکتها علاوه بر دسترسي به تاريخچه سفارشات مشتري، ميتوانند پيامهاي آنها را نيز مشاهده کنند.
در حال حاضر تمام برندها يا کسب و کارها به چنين ابزارهايي دسترسي پيدا نکردند و جديدترين API مسنجر هم اکنون در حالت بتاي بسته قرار دارد. در اين ميان چندين برند مانند آديداس، «Amaro»، «مايکل کورس» و «H&M» در حال آزمايش اين ويژگي هستند.
اينستاگرام در سالهاي اخير به قابليتهاي زيادي مجهز شده که نه تنها شمار کاربران آن را افزايش داده، بلکه بيشتر مورد توجه کسب و کارها قرار گرفته است. انتظار ميرود اين پلتفرم در سالهاي آينده با ويژگيهاي جديد خود تبديل به محلي مناسب براي کسب و کار شود و برندهاي مختلف بيش از پيش براي تبليغ و عرضه محصولات خود از آن استفاده کنند.
با وجود تلاشهاي فيسبوک، اين احتمال وجود دارد که کنگره آمريکا آن را مجبور به جدايي واتساپ و اينستاگرام کند که البته با توجه به ارتباط مناسب مارک زاکربرگ با سياستمداران آمريکايي و نقشش در تحريم تيک تاک، شايد چنين اتفاقي رخ ندهد.