API فیسبوک برای مسنجر و اینستاگرام عرضه شد
زوميت/ بعد از اينکه امکان ارتباط اينستاگرام و مسنجر فيسبوک فراهم شد، حالا API جديدي دراختيار کسبوکارها قرار گرفته است تا بتوانند بهراحتي با کاربران فيسبوک و اينستاگرام خود در ارتباط باشند.
قبل از امروز کسبوکارها براي ارتباط با مشتريهاي خود بايد از اينستاگرام يا فيسبوک مسنجر استفاده ميکردند. با اين API جديد، کسبوکارهاي بزرگ و کوچک ميتوانند بهوسيله يک پيامرسان داخلي به پيامهاي داخل اينستاگرام و فيسبوک مسنجر دسترسي داشته باشند.
کسبوکارهاي مختلف ميتوانند با استفاده از اين API و ويژگيهايي که به آن نياز دارند، پيامرسان مخصوص خود را توليد کنند تا بتوانند تجربه بهتري به مشتريها منتقل کنند.
بهطور مثال، شرکتهايي که CRM مخصوص خود دارند، ميتوانند بهواسطه اين API با مشتريهاي خود در ارتباط باشند. براساس گفتههاي فيسبوک، تعامل کسبوکارها با اينستاگرام و فيسبوک مسنجر در مقايسه با سال گذشته ۴۰ درصد بيشتر شده است. با عرضه اين API جديد فيسبوک يک ويژگي جديد هم براي اينستاگرام معرفي کرده است که به کسبوکارها اجازه ميدهد بلافاصله بتوانند به سؤالات مشترکي که کاربران ميپرسند جواب بدهند. اين ويژگي درحال حاضر در مرحله آزمايشي قرار دارد و بهزودي دراختيار کاربران قرار ميگيرد. گفته شده است اين ويژگي باعث ميشود تعامل کسبوکارها با مخاطب خود ۵۵ درصد سريعتر شود و بهبود پيدا کند.
فيسبوک اعلام کرده است که بهروزرساني API مسنجر فعلا در مرحله آزمايشي قرار دارد و شرکتهايي مانند آديداس، آمارو، گلوسير، H&M، مگزينلويزا، مايکل کورس، نارس، سفورا و تکاستايل فشن گروپ از آن استفاده ميکنند. تعامل بين اپليکيشنها يکي از جديدترين و کليديترين بهروزرسانيهاي جديد فيسبوک است.
اکنون پيام کاربران با توجه به پلتفرمي که کسبوکارها انتخاب کردهاند، روي اينستاگرام و فيسبوک مسنجر نشان داده ميشود. فيسبوک گفته است بالاخره ارتباط بين اپليکيشنها با بهروزرساني دراختيار کسبوکارها قرار ميگيرد.