برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هواوی از اولین چیپست ۵ نانومتری دنیای اندروید رونمایی کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
هواوی از اولین چیپست ۵ نانومتری دنیای اندروید رونمایی کرد

ديجياتو/ امروز هواوي در مراسمي از گوشي‌هاي‌ ميت ۴۰، ميت ۴۰ پرو و پرو پلاس رونمايي کرد که تمامي آن‌ها به اولين چيپست ۵ نانومتري دنياي اندرويد يعني کرين ۹۰۰۰ مجهز شده‌اند.

کرين ۹۰۰۰ تبديل به دومين چيپست ۵ نانومتري در دنياي موبايل مي‌شود چرا که در گذشته اپل از پردازنده A14 BIonic به عنوان اولين پردازنده ۵ نانومتري رونمايي کرد که علاوه بر گوشي‌هاي سري آيفون ۱۲، در تبلت آيپد اير ۴ نيز مورد استفاده قرار گرفته، با اين حال هواوي کرين ۹۰۰۰ را قدرتمندترين چيپست 5G دنيا مي‌دانيد.

کرين ۹۰۰۰ مانند رقباي اندرويدي خود به ۸ هسته پردازشي، مودم 5G و واحد پردازش گرافيکي قدرتمندي مجهز شده. اين تراشه از يک هسته قدرتمند Cortex-A77 با فرکانس ۳.۱۳ گيگاهرتز بهره مي‌برد و همچنين داراي سه هسته Cortex-A77‌ با فرکانس ۲.۵۴ گيگاهرتز است. اگر در حال انجام کارهاي سبک با گوشي خود باشيد، براي صرفه‌جويي در مصرف انرژي شاهد استفاده از ۴ هسته کم‌مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۲.۰۵ گيگاهرتز خواهيد بود.


اين پردازنده که ميزبان ۱۵.۳ ميليارد ترانزيستور است و قدرتمندترين پردازنده کرين تا به امروز محسوب مي‌شود، از واحد گرافيکي Mali-G78 با ۲۴ هسته بهره مي‌برد که قدرت بالايي در اختيار کاربران قرار مي‌دهد. اين تراشه همچنين داراي ISP چهارگانه به همراه NPU با دو هسته بزرگ و يک هسته کوچک است.

کرين ۹۰۰۰ مانند جديدترين پردازنده‌هاي دنياي موبايل از مودم 5G بهره مي‌برد. مودم بالونگ ۵۰۰۰ سرعت دانلود و آپلود بالايي را در اختيار کاربران گوشي‌هاي سري ميت ۴۰ قرار مي‌دهد.


اين کمپاني علاوه بر پردازنده کرين ۹۰۰۰، از چيپست کرين 9000E نيز رونمايي کرد که از نظر مشخصات CPU تفاوتي با برادر خود ندارد، با اين حال واحد NPU آن تنها داراي يک هسته بزرگ به همراه يک هسته کوچک است. علاوه بر اين، GPU مورد استفاده در آن بجاي ۲۴ هسته از ۲۲ هسته بهره مي‌برد. گوشي‌هاي مجهز به اين دو پردازنده از ويديوهاي 4K HDR پشتيباني مي‌کنند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره