برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

گلکسی Z فولد 3 سامسونگ قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen را خواهد داشت

منبع
کليک
بروزرسانی
گلکسی Z فولد 3 سامسونگ قابلیت پشتیبانی از قلم S Pen را خواهد داشت

کليک/ نسل جديد گوشي انعطاف پذير سامسونگ يعني گلکسي Z فولد 3 علاوه بر بهره مندي از فناوري ديجيتال ساز AES، به گلس ضخيم تري مجهز مي شود تا قابليت پشتيباني از قلم S Pen را داشته باشد.

شرکت کره اي سامسونگ در ماه اوت از گلکسي Z فولد 2 رونمايي کرد. اين محصول در واقع نسل جديد گوشي انعطاف پذير گلکسي فولد است که سال گذشته روانه بازار شد و مشکلات بسياري را براي شرکت به وجود آورد. با اينکه گوشي جديد تازه از ماه سپتامبر در اختيار علاقه مندان قرار گرفته، اما شايعات حاکي از آن هستند که نسل بعدي اين محصول نيز در حال آماده سازي است. طبق گزارش منتشر شده در The Elec، يک نشريه کره اي اخيرا برخي از مشخصات اصلي گلکسي Z فولد 3 را برملا کرده است.

همانطور که مي دانيد پرچمداران جديد سامسونگ يعني سري گلکسي S21 (يا گلکسي S30) قابليت پشتيباني از قلم S Pen Stylus را خواهند داشت. با توجه به اينکه هنوز خبري از عرضه گلکسي نوت جديد به بازار نيست، انتظار مي رود که سري Z فولد جايگزين اين محصولات شود. ظاهرا گلکسي Z فولد 3 نيز به قلم S Pen Stylus مجهز شده است.

سامسونگ براي افزودن قابليت پشتيباني از S Pen به گوشي گلکسي Z فولد 3 از فناوري ديجيتال ساز AES (Active Electrostatic Solution) استفاده خواهد کرد. همچنين قرار شده تا ضخامت گلس فوق باريک يا UTG (Ultra-Thn Glass) را نيز قدري افزايش دهد تا محصول تحمل فشار قلم را داشته باشد.

پيش از عرضه گلکسي Z فولد 2 به بازار، گفته مي شد که اين محصول به قلم S Pen مجهز شده است. البته با توجه به گلس نازک و کم توان فولد 2، شرکت صلاح ديد تا فعلا قابليت پشتيباني از قلم را به گوشي هاي انعطاف پذير خود اضافه نکند. کمپاني سامسونگ در حال حاضر از فناوري ديجيتال ساز EMR (Electro-Magnetic Resonance) براي سري نوت بهره مي گيرد. هرچند که فناوري مذکور را نمي توان براي دستگاه هاي انعطاف پذير به کار گرفت. بنابراين AES را مي توان بهترين گزينه موجود براي گلکسي Z فولد 3 به شمار آورد. اين فناوري عملکرد بهتري نسبت به  EMR دارد اما قيمت آن نيز بالطبع بالاتر است.

ضخامت گلس فوق باريک Galaxy Fold Z 3 در حال حاضر برابر با 30 ميکرومتر است که البته همانطور که در بالا به آن اشاره کرديم شرکت کره اي در نظر دارد تا آن را افزايش دهد. جالب است بدانيد که نسل سوم گوشي انعطاف پذير فولد نخستين محصول سامسونگ خواهد بود که از دوربين درون نمايشگري بهره مي برد. ظاهرا حتي لولاهاي محصول نيز داراي نمايشگر خواهند بود.


در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره