برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تجهیز عینک هوشمند اپل به نمایشگرهای سونی

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
تجهیز عینک هوشمند اپل به نمایشگرهای سونی

ديجياتو/ عينک هوشمند اپل احتمالا به نمايشگرهاي نيم اينچي سوني مجهز مي‌شود.

اپل گلس يکي از مورد انتظارترين محصولات کوپرتينويي‌ها است که از مدت‌ها قبل شايعاتي در مورد توسعه و قابليت‌هاي هيجان انگيز آن به گوش مي‌رسد. در جديدترين مورد يکي از متخصصان شناخته شده جزييات جديدي را درباره اين گجت عنوان کرده که از همکاري سوني در توليد آن حکايت دارد.

«Ross Young»، که در حوزه نمايشگر تبحر دارد، در توييتر خود به نقل از چندين منبع آگاه مدعي شده که اپل در ساخت عينک‌هاي واقعيت افزوده خود از پنل‌هاي microOLED سوني استفاده مي‌کند که ابعادي نيم اينچي و رزولوشني برابر با ۱۲۸۰ در ۹۶۰ پيکسل دارند. به گفته وي احتمالا اين گجت‌ها در نيمه اول سال ۲۰۲۲ معرفي خواهند شد.

منظور Young از پنل microOLED در واقع فناوري ريزنمايشگر OLED سوني است که شرکت ژاپني به صورت ويژه براي عينک‌هاي واقعيت افزوده و مجازي طراحي کرده و مدعي است با کنتراست ۱۰۰۰۰۰ به ۱، زمان پاسخگويي ۰.۰۱ ميلي‌ثانيه و گاموت رنگي گسترده عملکرد بسيار مطلوبي دارند.

به گفته اين متخصص تراکم پيکسل بر اينچ اين نمايشگرهاي ۰.۵ اينچي بيش از ۳۰۰۰ PPI است. از آنجا که لنز عينک‌ها معمولا ۲ اينچي هستند، ميکرونمايشگرهاي سوني احتمالا درون لنزهاي بزرگتر جاي مي‌گيرند که ميدان ديد HUD را محدود خواهد کرد. همچنين ممکن است بخش اولد لنز قادر به پروجکت داده‌هاي بصري روي کل سطح لنز باشد.

بر اساس گزارشات قبلي توليد اين لنزها که به فاکسکان سپرده شده بسيار دشوار است چرا که هر لنز شامل لايه‌هاي بسيار نازک از مواد مصنوعي مختلف مي‌شود که مستعد حباب، خراش و خرابي‌هاي ديگر هستند و به همين علت بايد آن‌ها را در محلي عاري از گرد و غبار توليد کرد.

پيش‌بيني‌هاي قبلي Young در مورد دنياي فناوري احتمال دسترسي وي به منابع آگاه درون شرکت‌هايي نظير اپل را تقويت مي‌کند و بعيد نيست اين خبر هم درست از آب درآيد. وي همچنين پيش بيني کرده که آيفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ به نمايشگر OLED با نرخ ۱۲۰ هرتز مجهز مي‌شود

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره