logo

چراغ سبز آمریکا به سامسونگ دیسپلی برای معامله با هواوی

منبع
زوميت
بروزرسانی
چراغ سبز آمریکا به سامسونگ دیسپلی برای معامله با هواوی

زوميت/ سامسونگ الکترونيکس بالاخره براي تآمين قطعات و پنل صفحه‌نمايش برخي محصولات هواوي، از دولت آمريکا مجوز دريافت کرد.
   
تحريم‌هاي دولت آمريکا باعث شده است هر شرکتي که بخواهد با هواوي همکاري کند، به‌دنبال کسب اجازه و دريافت مجوزهاي لازم از دولت آمريکا باشد. منابع مختلف امروز به خبرگزاري رويترز اعلام‌ کرده‌اند که سامسونگ الکترونيکس مجوزهاي لازم براي فروش قطعات و صفحه‌نمايش به هواوي را از دولت آمريکا دريافت کرده است. البته اين مجوز براي يک سري از محصولات خاص هواوي صادر شده است.

سامسونگ ديسپلي (Samsung Display) که يکي از زيرمجموعه‌هاي سامسونگ به‌حساب مي‌آيد، مشتري بزرگي مانند اپل دارد. سامسونگ ديسپلي صفحه‌نمايش OLED توليد مي‌کند که روي بسياري از گوشي‌هاي بازار از جمله گوشي‌هاي اپل قرار مي‌گيرد. حالا اين شرکت توانسته است مجوز فروش صفحه‌نمايش به هواوي را از دولت آمريکا دريافت کند.

هنوز مشخص نيست سامسونگ با چه شرايطي مي‌تواند صفحه‌نمايش به هواوي بفروشد؛ آيا سامسونگ براي فروش مدل‌هاي ديگر صفحه‌نمايش به هواوي بايد مجوز دريافت کند؟

شرکت ال‌جي چند روز پيش اعلام کرده بود که اين شرکت و ساير شرکت‌هايي که در حوزه توليد قطعات نيمه‌هادي فعاليت مي‌کنند، بايد براي کار کردن با شرکت هواوي مجوز دريافت کنند. ماه پيش شرکت اينتل توانست مجوز فعاليت با شرکت هواوي را دريافت کند.

تحريم‌هاي آمريکا عليه هواوي باعث شده است اين شرکت در حوزه ساخت گوشي هم با مشکل مواجه شود. درحال‌حاضر هواوي مشکل جدي در ساخت تراشه‌هاي Kirin دارد و گوشي‌هاي جديد اين شرکت از جمله ميت ۴۰ از خدمات گوگل پشتيباني نمي‌کنند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم