برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شرکت Honeywell از کامپیوتر کوانتومی خود رونمایی کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
شرکت Honeywell از کامپیوتر کوانتومی خود رونمایی کرد

ديجياتو/ شرکت Honeywell که اوايل سال جاري ميلادي در خبري غافلگيرکننده گفته بود در صدد ساخت قدرتمندترين کامپيوتر کوانتومي جهان برآمده، حالا از تازه‌ترين سيستم خود به نام Model H1 رونمايي کرده. کامپيوتر H1 از تکنولوژي يون به دام افتاده بهره مي‌برد و ۱۰ کيوبيت کاملا متصل دارد که باعث مي‌شود حجم کوانتومي آن با رقم ۱۲۸ برسد.

براي توضيح بايد گفت که حجم کوانتومي معياري براي سنجش قدرت کامپيوترهاي کوانتومي، بدون توجه به تکنولوژي‌هاي زيرين است. به اين ترتيب Honeywell کامپيوتري ساخته که در قياس با کامپيوترهاي IBM بهتر ظاهر مي‌شود اما به مراتب از کامپيوتر شرکت IonQ که با ۳۲ کيوبيت به حجم کوانتومي ۴ ميليون رسيده بود ضعيف‌تر است.


کامپيوتر H1 قرار است از طريق پلتفرم آژور کوانتوم در دسترس سازمان‌هاي مختلف قرار بگيرد و کمپاني سازنده مي‌گويد در اين پروژه با شرکت‌هاي Zapata Computing و Cambridge Quantum Computing همکاري داشته. زماني که Honeywell براي نخستين بار از تلاش‌هاي تازه‌اش پرده برداشت، گفت که تجربياتش در ساخت سيستم‌هاي کنترل باعث شده تا قادر به ساخت يک سيستم پيشرفته براي به دام انداختن يون و کيوبيت‌هاي يکپارچه‌تر باشد تا اصلاح خطا آسان‌تر شود.


افزون بر نسل بعدي کامپيوترهاي کوانتومي، اين کمپاني امروز از نقشه راه تکنولوژي کوانتوم خود طي ۱۰ سال آتي نيز پرده برداشته. اين شرکت قصد دارد تعداد کيوبيت‌هاي مورد استفاده را از ۱۰ به ۴۰ برساند و همينطور که به ديوايس‌هاي نسل بعد نزديک‌تر مي‌شود، تحمل خطا را بالاتر برده و سيستم را در ابعاد وسيع‌تر به کار بگيرد.


به گفته توني آتلي، مدير واحد راهکارهاي کوانتومي در Honeywell مي‌گويد: «نقشه راه پردازش کوانتومي ما نشان‌دهنده تعهدمان به ورود به تجارت کوانتومي است. مدل اشتراکي ما به مشتريان سازماني اجازه مي‌دهد که به پيشرفته‌ترين سيستم موجود در Honeywell دسترسي پيدا کنند. متد منحصر به فرد Honeywell اجازه مي‌دهد که به صورت سيستمي و مداوم قادر به ارتقاي سيستم‌هاي نسل H1 باشيم و ضمن افزايش شمار کيوبيت‌ها، قابليت‌ها را نيز دستکاري کنيم».

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره