logo

سونی مجوز تهیه سنسورهای دوربین برای هواوی را دریافت کرد

منبع
کليک
بروزرسانی
سونی مجوز تهیه سنسورهای دوربین برای هواوی را دریافت کرد

کليک/ هواوي بعد از اينکه در ليست Entity در سال گذشته قرار گرفت توسط ايالات متحده تحريم شده است. اما اخيرا چند شرکت مجوزهايي براي ادامه تجارت خود با هواوي گرفته اند.

چند ماه پيش تحريم‌هاي جديد براي اين غول چيني در نظر گرفته شد و دسترسي اين شرکت را به قطعات ضروري متعددي مثل چيپست‌ها مختل کرد. اما اکنون شرکت‌هاي زيادي مجوزهاي لازم را از دولت ايالات متحده دريافت کرده‌اند تا بتوانند تجارت خود را با اين شرکت چيني ادامه دهند. اخيرا سوني و Omnivision  نيز مجوز گرفته‌اند تا اجزا و قطعات مورد نياز هواوي را فراهم کنند.

براساس اين گزارش، سوني و  OmniVision که از بزرگ ترين شرکت هاي توليدکننده سنسورهاي تصويربرداري دوربين هستند، از ايالات متحده مجوز گرفته اند تا بتوانند توليدات خود را به شرکت تکنولوژي هواوي عرضه کنند.

سوني پيشروترين تامين کننده جهاني سنسورهاي تصويربرداري است و Omnivision  در جايگاه سوم بزرگ‌ترين تامين کننده بعد از سامسونگ قرار مي گيرد. دفتر مرکزي OmniVision در کاليفرنيا قرار دارد و اين شرکت توسط يک سرمايه گذار چيني در سال 2014 خريداري شد.

اين پيشرفت براي هواوي يک تسکين بزرگ است چرا که عملکرد بالاي دوربين‌هاي گوشي‌هاي هواوي يکي از فاکتورهاي اصلي است که گوشي هاي سري  Mate و سري P را در دنيا موفق کرده است. با اين پيشرفت هواوي مي تواند به توليد گوشي‌هاي هوشمند خود با ويژگي دوربين‌هاي پيشرفته ادامه دهد.

از زماني که دولت آمريکا براي اين غول چيني تحريم‌هاي جديدي وضع کرده است، سوني برنامه هزينه‌هاي سرمايه خود را براي سه سال اصلاح کرد تا بتواند سنسورهاي مورد نياز هواوي را تامين کند.

علاوه براين دو شرکت، اينتل، AMD و Samsung Display نيز مجوزهاي لازم را از ايالات متحده گرفتند تا تجارت خود را با هواوي ادامه دهند. با اين مجوز Samsung Display قادر خواهد بود تا پنل‌هايOLED  را براي هواوي فراهم کند. AMD و اينتل نيز مي توانند چيپست‌هاي لازم براي لپ تاپ هاي اين غول چيني فراهم آوررند.

همچنين بيش از 300 کشور براي ادامه تجارت خود با هواوي، از دولت ايالات متحده درخواست مجوز ويژه کرده‌اند. اين شرکت‌ها شامل سامسونگ الکترونيک و  SK Hynix ميشوند. اخيرا فاش شده است مجوزهايي که ايالات متحده براي تامين قطعات مي دهد شامل تجارت شبکه 5G  اين شرکت نمي شود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره