برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سامسونگ ویژگی‌های مهم رابط کاربری One UI 3.0 را اعلام کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ در هفته‌هاي گذشته سامسونگ مشغول کار روي رابط کاربري One UI 3.0 بوده و حالا اين شرکت کره‌اي مهمترين قابليت‌هاي جديد آن را اعلام کرده است.

رابط کاربري One UI 3.0 مبتني بر سيستم عامل اندرويد ۱۱ است و ماه گذشته ميلادي نسخه بتاي آن در اختيار کاربران گوشي‌هاي سري گلکسي S20‌ قرار گرفت. اگرچه در گذشته شاهد انتشار اکثر تغييرات موجود در اين رابط کاربري بوديم، اما به تازگي اين برند کره‌اي در سايت مربوط به مالزي ويژگي‌هاي اصلي آن را به نمايش گذاشته و اعلام کرده ماه آينده ميلادي از راه مي‌رسد.

بسياري از اين ويژگي‌ها در سايت سامسونگ روي ظاهر ساده‌تر و بهينه‌تر رابط کاربري One UI 3.0 تمرکز کرده‌اند. در صفحه مربوط به آن‌ها نوشته شده:

«اين رابط کاربري نوآوري‌هاي هدفمند در اختيار شما قرار مي‌دهد و همچنين باعث بهبود زندگي روزانه شما مي‌شود و از سازگاري شما با جهان در حال تغيير، اطمينان حاصل مي‌کند.»
يکي از بهبودهاي جديد روي راحتي استفاده تمرکز کرده. سامسونگ بطور خاص روي پنل Quick تمرکز کرده که به کاربر اجازه مي‌دهد ساده‌تر بين آهنگ و ويديوها جابجا شود. پنل نوتيفيکيشن‌ها نيز بهبود پيدا کرده و حتي در زمان قفل بودن دستگاه، اطلاعات بيشتري در اختيار کاربران قرار مي‌دهد.

رابط کاربري One UI 3.0 براي ابعاد نمايشگر گوشي‌هاي مختلف سامسونگ بهينه شده، بنابراين با دستگاه‌هايي مانند گلکسي زد فولد ‌۲ هم سازگار است. زماني که اين گوشي تاشو بسته باشد، با يک رابط کاربري مشابه گوشي‌هاي سنتي روبه‌رو مي‌شويم، اما با باز کردن آن، اين رابط کاربري تنظيم شده و تجربه‌اي شبيه به يک تبلت را در اختيار شما قرار مي‌دهد.

سامسونگ اعلام کرده با انتشار رابط کاربري جديد خود، قابليت‌هاي «پيش نمايش دوگانه» و «سلفي با دوربين اصلي» را در اختيار کاربران گلکسي فولد قرار مي‌دهد که البته هم اکنون کاربران گلکسي زد فولد ۲ به آن‌ها دسترسي دارند.

اين کمپاني از گسترش دسته‌بندي‌هاي لاک اسکرين از ۵ دسته‌بندي در One UI 2.5 به ۱۰ دسته‌بندي در One UI 3.0 خبر داده و در نهايت به اين موضوع اشاره کرده که تماس‌هاي ويديويي تمام صفحه در اين بروزرساني قرار مي‌گيرد.

اگرچه اين تغييرات کم به نظر مي‌رستد، اما ظاهرا مهمترين آن‌ها هستند که زندگي روزمره کاربران گوشي‌هاي سامسونگ را بهبود مي‌دهند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره