برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تعداد زیادی از کاربران استیم با دسته بازی می‌کنند

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
تعداد زیادی از کاربران استیم با دسته بازی می‌کنند

ديجي کالا/ هميشه ميان گيمرهاي کنسول و گيمرهاي کامپيوترهاي شخصي بحث‌ها و دعواهاي عجيب و بامزه‌اي وجود داشته است، با اين حال اين بحث‌ها همواره زيرمجموعه‌هايي هم داشته‌اند؛ يکي از زيرمجموعه‌هاي اين دعواهاي معروف به مقايسه‌‌ي کنترلرهاي کنسول‌ها در برابر ماوس و کيبورد باز مي‌گردد. حال طبق آماري که منتشر شده، به نظر مي‌رسد که گيمرهايي که با کامپيوتر به تجربه‌ي بازي‌ مي‌پردازند، عليرغم بازي با ماوس و کيبورد، بيش از گذشته با کنترلرهاي بازي آشتي کرده‌اند.

طبق گزارش‌هاي جديد، مشخص شده که در اين دو سال اخير تعداد بازيکناني که در استيم با کنترلر (دسته) به تجربه‌ي بازي‌ها پرداخته‌اند، دو برابر شده است؛ اتفاقي که باتوجه به به پشتيباني بيش‌تر دسته‌هاي کنسولي در کامپيوترها در اين سال‌هاي اخير، بي‌ربط نبوده است. به‌تازگي در نوشته‌اي در بلاگ استيم اعلام شده که از اين پس استيم در بازي‌هاي مختلف از کنترلر دوال‌سنس کنسول پلي‌استيشن ۵ پشتيباني خواهد کرد اما فارغ از اين خبر، اطلاعات جالبي هم در مورد آمار استفاده‌ي کنترلرها در استيم گفته شده است. در بخشي از اين مطلب نوشته شده که در بازي‌هايي که بيش‌تر بر اساس کنترلر طراحي شده‌اند، بيش از ۶۰ درصد بازيکنان با اين کنترلرها به تجربه‌ي بازي‌ها مي‌پردازند و نکته‌ي جالب اينجاست که اخيراً بيش‌تر از دسته‌هاي کنسول‌هاي پلي‌استيشن استفاده شده است برخلاف قبلاً که استفاده از دسته‌ي کنسول ايکس باکس ۳۶۰ يا ايکس باکس وان رايج‌تر بوده است.

ولو درباره‌ي اين موضوع در مطلب وبلاگ خود نوشته: «در دو سال اخير، ميانگين روزانه‌ي تعداد بازيکناني که بازي‌هاي درون استيم را با کنترلر بازي مي‌کنند، دو برابر شده است. در بازي‌هايي که بيش‌تر با محوريت کنترلرها طراحي شده‌اند، درصد استفاده‌ي بازيکنان از کنترلر به‌راحتي به ۶۰ درصد يا بالاتر از آن مي‌رسد. در بعضي از بازي‌ها مثل بازي‌هاي اسکيت‌بردينگ اين درصد به بيش از ۹۰ درصد هم مي‌رسد. اين افزايش حتي ميان افرادي که از کنترلرهاي کنسول‌هاي پلي‌استيشن استفاده مي‌کنند، بيش‌تر بوده است که درصد استفاده‌ي دقيق آن در اين دو سال اخير از ۱۰.۹ درصد به ۲۱.۶ درصد در تمامي بازي‌هاي استيم رسيده است.»

در اوايل سال هم در خبر ديگري اعلام شده بود که بازي‌هايي که از کنترلرها پشتيباني مي‌کنند، فهرست بازي‌هاي پرفروش استيم در ماه ژوئيه را تصاحب کرده‌‌اند. باتوجه به اينکه اکنون استيم از کنترلر دوال‌سنس کنسول پلي‌استيشن ۵ پشتيباني مي‌کند، مي‌توانيم انتظار داشته باشيم که اين آمار حتي در آينده بيش‌تر هم شود. البته، استيم در حال حاضر فقط از برخي از ويژگي‌هاي دوال‌سنس استفاده مي‌کند که غالباً اين ويژگي‌ها در کنترلر دوال‌شاک هم ديده مي‌شدند. ويژگي‌هايي همچون لرزش‌هاي دسته، نشانه‌گيري ژيروسکوپي، صفحه‌ي لمسي و همينطور ‌ال‌اي‌دي‌هاي کنترلر، بدون نياز به کار اضافه توسط توسعه‌دهندگان در استيم قابل استفاده خواهند بود. با اين حال در حال حاضر اين کنترلر در استيم از ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي همچون ماشه‌هاي تطبيق‌پذير بهره نخواهد برد. در حال حاضر دو ويژگي‌ منحصر به‌فرد «بازخورد لمسي» و «ماشه‌هاي تطبيق‌پذير» فقط در بعضي از بازي‌هاي کنسول پلي‌استيشن ۵ قابل استفاده است.

در حال حاضر مشخص نيست که در آينده اين ويژگي هم در استيم پشتيباني شود يا خير اما بدون شک اگر پشتيباني از اين دو ويژگي تحسين‌شده‌ي دوال‌سنس به استيم اضافه شود، مي‌تواند درصد استفاده‌ي بازيکنان از کنترلر دوال‌سنس را در اين پلتفرم بسيار افزايش دهد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره