برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

امتیاز DxO دوربین گلکسی نوت 20 مدل اگزینوس منتشر شد

منبع
ترنجي
بروزرسانی
امتیاز DxO دوربین گلکسی نوت 20 مدل اگزینوس منتشر شد

ترنجي/ حدودا يک ماه و نيم پيش بود که امتياز DxO دوربين گلکسي نوت ۲۰ اولترا مشخص شد. اين دستگاه نسبت به گلکسي اس ۲۱ اولترا يک عقبگرد حساب مي شد. اگر مي خواهيد با خانواده گلکسي نوت ۲۰ بيشتر غافلگير شويد بايد بگويم که امتياز DxO دوربين گلکسي نوت ۲۰ مدل اگزينوس منتشر شده و برابر با مدل اولترا است. اين درباره امتياز کلي است و جالب اينکه حتي در بخش عکاسي امتياز بهتري هم دارد!

گلکسي نوت ۲۰ در اواسط تابستان ۹۹ معرفي شد، نسخه ارزان قيمت و کمي کوچکتر سامسونگ از گوشي هوشمند پرچمدار اين خانواده است. از نظر قيمتي هم بايد گفت که مدل اولترا تقريبا ۳۰٪ گران تر از مدل عادي است. يکي از تفاوت هاي بزرگ بين دو دستگاه هم اتفاقا در بخش دوربين است اما به نظر DxO اينجا و در مجموع تفاوتي وجود ندارد!

اين گوشي از چيپست Exynos 990 گران قيمت مدل گرانتر Note20 Ultra بهره مي برد. اين دستگاه چيپست را با ۸ گيگابايت رم و ۲۵۶ گيگابايت حافظه داخلي قابل ارتقا را ارائه مي دهد. صفحه نمايش ۶.۷ اينچي AMOLED Plus در Note 20 نيز کمي کوچکتر از نسخه 6.9 اينچي Ultra نيز هست، اگرچه دومي از نمايشگر با وضوح بالاتر و رفرش ريت سريعتر و حتي محافظ بهتر گوريلا گلس ويکتوس برخوردار است. در بخش نرم افزار اندرويد ۱۰ داريم.

هر دو دستگاه با سه دوربين شامل ماژول هاي استاندار، فوق عريض و تله ارائه مي شوند، اما مشخصات دوربين بين دو مدل متفاوت است.

دوربين استاندارد در Note20 از يک سنسور ۱۲ مگاپيکسلي 1/1.76 اينچي برخوردار است که به يک لنز ديافراگم f/1.8 معادل 26 ميلي متر با فوکوس خودکار تشخيص فاز پيکسل دوگانه (PDAF) و لرزشگير نوري متصل است. اين پيکربندي نسبت به سنسور ۱۰۸ مگاپيکسلي سامسونگ در Note20 Ultra احتمالا و روي کاغذ پايين تر است.

به نظر مي رسد دوربين فوق عريض در Note 20 همان دوربين Ultra است و سامسونگ با سنسور 12 مگاپيکسلي 1/2.55 اينچي به لنز معادل 13 ميلي متر متصل مي شود. با اين وجود، براي عکسبرداري با زوم از راه دور، سامسونگ بار ديگر گزينه متفاوتي را در Note20 انتخاب کرده است.

به جاي لنزهاي پريسکوپ معادل ۱۲۰ ميلي متر که در Ultra تعبيه شده است، گلکسي Note20 استاندارد از يک سنسور 64 مگاپيکسلي با وضوح بالا با لنز f/2.0 معادل 27 ميلي متر بهره مي برد. بنابراين اساساً هيچ زوم اپتيکالي وجود ندارد و دوربين از پردازش ديجيتال و برش براي ارائه آنچه سامسونگ عکس هاي “بزرگنمايي هيبريدي” ۳ برابر در Note20 مي نامد، استفاده مي کند.

براي فيلمبرداري، Note20 با استفاده از سنسور دوربين تله تا 8K / 24 فريم در ثانيه يا با رزولوشن 4K در 30/60 فريم در ثانيه و 1080p تا 240 فريم در ثانيه با استفاده از دوربين اصلي مي گيرد. موضوع اين بررسي مدل Note20 با چيپست سامسونگ اگزينوس است که در اکثر نقاط جهان، به جز آمريکاي شمالي، به فروش مي رسد.

همانطور که مي بينيد، امتياز دوربين گلکسي نوت ۲۰ در DxO به قرار زير است:

براي مقايسه امتياز جديد به روز شده گلکسي نوت ۲۰ اولترا را اينجا براي شما ارايه مي کنيم:

اينکه امتيازات اينطور نزديک است خيلي عجيب است به خصوص که گلکسي نوت ۲۰ عملا دوربين تله ندارد و دوربين اصلي ۱۲ مگاپيکسلي به جاي دوربين ۱۰۸ مگاپيکسلي شايد شايسته چنين امتيازي نباشد! البته شايد، به هر حال آن ها تست کرده اند!

نظر شما چيست؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم