اینگیجمنت اینستاگرام چیست و چگونه باید آن را بهبود ببخشیم؟
گجت نيوز/ اينگيجمنت اينستاگرام به تعامل کاربران با صفحه شما گفته ميشود. اما چگونه ميتوانيم Engagement پيج اينستاگرامي خود را بهبود ببخشيم؟
اينگيجمنت – Engagement در دنياي بازاريابي ديجيتال به تعامل کاربران با سايت يا صفحه شما در شبکه هاي اجتماعي و واکنش آنها نسبت به پستهاي شما گفته ميشود. در واقع اينگيجمنت به معناي ارتباط مداوم بين کاربر و يک کسب و کار است. مثلا در يک شبکه اجتماعي مانند اينستاگرام، يک کاربر ممکن است پست شما را لايک کند، يکي زير آن کامنت بگذارد، ديگري آن را به اشتراک بگذارد و کاربر ديگر آن را ببيند و رد شود. نرخ تعامل يا اينگيجمنت ريت – Engagement Rate يعني تعداد بازديدکنندگان و نسبت کاربراني که در سايت يا پيج شما فعاليت کردهاند. براي محاسبه اين نسبت بايد تعداد لايک و تعداد کامنت يک پست خود را با يکديگر جمع و حاصل آن را بر تعداد فالوورهايتان تقسيم کنيد و عدد به دست آمده را در ۱۰۰ ضرب کنيد. همچنين سايتهايي وجود دارند که در آنها ميتوانيد اينگيجمنت صفحه اينستاگرام خود را محاسبه کنيد.
اينگيجمنت در کسب و کارهاي ديجيتال اهميت زيادي دارد. به عنوان مثال در يک سايت اينترنتي، اينگيجمنت خوب باعث تاثير مثبت در رتبه سايت شما و نمايش آن در گوگل ميشود. در شبکه اجتماعي اينستاگرام نيز هرچه Engagement صفحه شما، يعني تعداد لايک، کامنت، بازديد و اشتراکگذاري پستهايتان بيشتر باشد، شانس بيشتري براي قرار گرفتن در اکسپلورر اينستاگرام خواهيد داشت. بنابراين ميبينيد که تعامل کاربران با صفحه يا سايت شما بسيار بااهميت است و نبايد به سادگي از کنار آن رد شويد. به بيان سادهتر، تعداد فالوورها يا دنبال کنندگان زياد اصلا تعيين کننده نيست و ميزان تعامل مخاطبان با پيج و پستهاي شماست که اهميت دارد.
چه کنيم که اينگيجمنت اينستاگرام ما بالا برود؟
اما بايد چه کارهايي انجام دهيم تا اينگيجمنت اينستاگرام خود و تعداد لايک و کامنت و بازديد آن يا به طور کلي تعامل کاربران با پيجمان را بالاتر ببريم؟
۱. هميشه محتواي شما حرف اول را ميزند. با توجه به شناخت کاربران خود، محتواي مناسب آنها را منتشر کنيد و پستهايي جذاب و خلاقانه منتشر کنيد که مورد علاقه آنها باشد. شما همچنين ميتوانيد خودتان را به عنوان يک منبع متخصص معرفي کنيد و مخاطبان با شما در ارتباط باشند، از شما سوال بپرسند و با پيجتان تعامل داشته باشند.
۲. زير پستهاي خود، هشتگهاي پرتکرار و اصولي بزنيد. لزوما زدن هشتگها يا برچسبهاي متعدد، خوب نيست و شما بايد در انتخاب هشتگهاي پستهايتان دقت کنيد.
۳. پستها و استوريهاي خود را در زمان مناسبي منتشر کنيد. معمولا زمان پيک پست گذاشتن در اينستاگرام و رسانههاي ديگر، بين ساعات ۹ تا ۱۱ شب است و مخاطبان زيادي در اين زمان به پستهاي شما توجه ميکنند.
۴. کاور و تيتر مناسب و جذابي را براي پست خود انتخاب کنيد تا کاربران را به خود جذب کند. زيبايي پيج و زيبايي کاور پستهايتان اهميت زيادي در جلب توجه مخاطبانتان دارد.
۵. استوري گذاشتن را جديتر بگيريد. امروزه علاقه کاربران به استوريها از پستها بيشتر شده است. سعي کنيد استوريهاي خود را طبق يک زمانبندي مشخص بگذاريد. از نظرسنجيها، کوئيز و قابليتهاي مختلف استوريها نيز استفاده کنيد.
۶. با صفحههاي اينستاگرامي مشابه پيج خودتان ارتباط برقرار کنيد و با آنها تعامل داشته باشيد.
۷. جواب کامنتهاي زير پستهاي خود را محترمانه و دوستانه بدهيد تا تعامل و ارتباط شما با کاربرانتان بيشتر شود.
۸. در انتشار پستها و استوريها به صورت مستمر فعاليت کنيد. غيبت طولانيمدت شما ميتواند رغبت کاربران به صفحه اينستاگرامي شما را کاهش دهد.