وضع قوانین جدید برای کنترل گوگل و فیسبوک در انگلیس
مهر/واحد جديدي در سازمان «رقابت و بازارهاي انگليس» قوانين جديدي براي کنترل شرکت هاي فناوري از جمله گوگل و فيس بوک در حوزه تبليغات ديجيتال وضع کرده است.
دولت انگليس سال آينده ميلادي قوانين جديد رقابت را ارائه مي کند تا به گوگل و فيس بوک اجازه ندهد بر شرکت هاي کوچک سلطه و از مشتريان سواستفاده کنند.
اين قانون توسط يک واحد مخصوص در سازمان «رقابت وبازارهاي انگليس»(CMA) اجرا مي شود. واحد تازه تاسيس شده به نام « بازار ديجيتال»، از ماه آوريل فعاليت خود را آغاز کرده و احتمالا قدرت تعليق و مسدود کردن تصميم شرکت هاي فناوري را دارد و در صورت عدم همخواني با قوانين، مي تواند جريمه هاي مالي وضع کند.
به گفته سازمان رقابت و بازارهاي انگليس، گوگل و فيس بوک بر بازار تبليغات ديجيتال انگليس سلطه دارند. به طوريکه از ۱۴ ميليارد پوندي که در ۲۰۱۹ صرف هزينه تبليغات ديجيتال شده، ۸۰ درصد در اين دو شرکت صرف شده است.
هر دو شرکت آمريکايي اعلام کرده اند با دولت و قانونگذاران انگليس در حوزه تبليغات ديجيتال همکاري مي کنند ، از جمله آنکه به کاربران اختيارات بيشتري درباره کنترل اطلاعات و تبليغاتشان مي دهند.
به گفته دولت انگليس شرکت هاي فناوري بايد درباره شيوه کنترل اطلاعات مشتريان شفاف سازي کنند و از سوي ديگر محدوديت هايي که سبب مي شود استفاده از پلتفرم هاي رقيب محدود شود نيز حذف خواهند شد.
واحد «بازار ديجيتال» سازمان «رقابت و بازارهاي انگليس» سال جاري ميلادي اعلام کرده بود بايد قوانين جديدي براي کنترل شرکت هاي بزرگ فناوري وضع شود.