برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

استفاده از ربات‌‌ها آینده شغلی افراد را به خطر انداخته‌است

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ استفاده از ربات‌ها باعث به خطر افتادن جايگاه شغلي بسياري از مردم در سراسر جهان شده است.
 
مدتي است که شيوع ويروس کرونا در جهان باعث از کارافتادگي بسياري از افراد و خانه‌نشين شدن شهروندان در بسياري از کشور‌هاي جهان شده است. در اين ميان برخي شرکت‌ها تصميم گرفتند به جاي استفاده از نيروي انساني که علاوه بر خطر ابتلا به کرونا براي آن‌ها دغدغه مالي و پرداخت حقوق هم دارد، از ربات‌ها استفاده کنند. در ماه اکتبر اعلام شد آمار بيکاران آمريکا به ۱۱ ميليون نفر رسيده است اين در حالي است که در سال گذشته ميزان بيکاران ۶ ميليون نفر بود و افزايش اين آمار به دليل شيوع ويروس کرونا در آمريکاست.

توليدکنندگان ربات نيز اعلام کرده‌اند در ايام اخير ميزان درخواست براي ساخت ربات‌ها بسيار افزايش داشته است و تقريبا تمامي مشاغل قصد استفاده از ربات‌ها را دارند. اما معضلي که به تازگي ذهن بسياري از افراد را به خود مشغول کرده است، افزايش افراد بيکار در جهان به ۸۵ ميليون نفر و جايگزيني ربات‌ها به جاي انسان‌هاست.

نگراني کارگران براي از دست دادن شغلشان
در حال حاضر هتل FlyZoo به طور کامل توسط ربات‌ها اداره مي‌شود و حتي مهمانداران اين هتل نيز ربات‌ها هستند و مسافران در صورت نياز به تهيه غذا يا هر چيز ديگري، به آن‌ها مراجعه مي‌کنند. اين موضوع باعث شده تا بسياري از افراد نگران شغل خود باشند چرا که ربات‌ها مي‌توانند آينده شغلي آن‌ها را به خطر بياندازند؛ از طرفي نيز شيوع ويروس کرونا نگراني آن‌ها را دو چندان کرده است و تمامي مردم دائما استرس از دست دادن شغل خود را دارند.

با اين حال استفاده از ربات‌ها به جاي کارگران در سراسر دنيا روز به روز در حال افزايش است و بايد منتظر بود و ديد چه زماني شيوع ويروس کرونا در جهان پايان خواهد يافت و آيا اين موضوع روي جايگزيني ربات‌ها به جاي انسان‌ها تاثيري دارد يا خير.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره