logo

برزیل در مقابل بسته بندی بدون شارژر آیفون 12 ایستاد

منبع
کليک
بروزرسانی
برزیل در مقابل بسته بندی بدون شارژر آیفون 12 ایستاد

کليک/ سازمان حمايت از مصرف کننده برزيل، اپل را وادار کرده تا جهت فروش سري آيفون 12 در اين کشور، آداپتور و ساير لوام جانبي ضروري را نيز در بسته بندي ها لحاظ کند.

همانطور که مي دانيد کمپاني اپل اين بار تصميم گرفته تا هيچ يک از لوازم جانبي مورد انتظار را در بسته بندي سري آيفون 12 جاسازي نکند. با اين حال به نظر مي رسد که قوانين محلي برخي کشورها از جمله برزيل، شرکت کوپرتينويي را وادار کرده تا رويه خود را تغيير دهد.      

اپل پيش از اين مجبور شده بود تا طبق قوانين محلي کشور فرانسه، سري آيفون 12 را به همراه ايرپاد عرضه کند. حال برزيل نيز اپل را وادار کرده تا گوشي هاي جديد خود را به همراه لوازم جانبي مورد نياز به اين کشور بفرستد. به گزارش 9To5Mac، در رسانه هاي خبري محلي آمده که سازمان حمايت از حقوق مصرف کنندگان طي اعلاميه اي از اپل خواسته تا دلايل خود مبني بر حذف آدابتور از بسته بندي ها را شرح دهد.

اين سازمان همچنين از شرکت خواسته تا ثابت کند حذف شارژر از بسته بندي آيفون 12 واقعا به سود مشتريان و محيط زيست است. اپل نيز با تاکيد بر استدلال هاي پيشين خود، گفته که عمده کاربران در حال حاضر شارژر سازگار با محصولات را دارند و لذا حذف اين قطعه از بسته بندي ها مي تواند جلوي انتشار کربن بيشتر به محيط  را بگيرد.

اما اينطور که پيداست پاسخ اپل چندان مورد قبول آژانس برزيلي قرار نگرفته است. طبق ادعاي سازمان، آداپتور برق به عنوان يک وسيله ضروري بايد در بسته بندي وجود داشته باشد؛ در غير اين صورت ارسال آيفون 12 به اين کشور، قوانين مبني بر دفاع از مصرف کننده را نقض مي کند.  

طبق گفته هاي آژانس برزيلي، کمپاني اپل به هيچ وجه نتوانسته شواهد کافي دال بر ادعاي خود را ارائه دهد (حذف شارژر از بست بندي به سبب کمک به حفظ محيط زيست). علاوه بر اين، اپل هيچ ضمانتي را براي پشتيباني فني از شارژرهاي جانبي خريداري شده توسط کاربران، فراهم نمي آورد. کمپاني کوپرتينويي تا فردا مهلت دارد تا پاسخ قانع کننده اي را به آژانس برزيلي بدهد، در غير اين صورت از سوي اين کشور مجازات خواهد شد. با اينکه چنين تصميمي مختص به ايالت سائوپائولو است، اما وزير امور مصرف کننده هاي ملي برزيل قصد دارد تا اين موضوع را در سطح جهاني مطرح کرده و اپل را مجبور کند تا آيفون هاي خود را به همراه شارژر به فروش برساند.


در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره