قانون/
متن پيش رو در قانون منتشر شده و انتشار آن به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست
با آغاز زمان تبليغات نامزدهاي انتخابات رياستجمهوري، فضاي مجازي بيش از فضاي شهر حال و هواي انتخاباتي به خود گرفته است. رقابت در فضاي مجازي بسيار داغ تر و مهيج تر از تبليغات بصري شهري دنبال مي شود.
توليد محتوا و پخش گسترده آن در فضاي مجازي جزو برنامه هاي اص لي ستادهاي انتخاباتي کانديداهاي مختلف به شمار مي رود. تيم رسانه اي اطراف کانديداي رياست جمهوري بهتر از گذشته مي دانند که با صرف هزينه کم و سرمايه گذاري درست در فضاي مجازي مي توانند بهترين اثر گذاري را در ميان مخاطباني که اين شبکه ها را استفاده مي کنند، داشته باشند. با فراگيرشدن فضاي اينترنت در ميان اقشار مختلف مردم، روز به روز اهميت آن افزايش مي يابد. بررسي جست و جوهاي کاربران اينترنتي در خصوص نامزدهاي انتخاباتي از بحثهاي جالبي است که مي تواند مورد توجه قرار گيرد.
از ميان 6 گزينه مورد تاييد شوراي نگهبان براي رقابت در انتخابات رياست جمهوري، طبق نظرسنجيهاي مختلف، سه گزينه اصلي حسن روحاني، ابراهيم رئيسي و محمد باقرقاليباف از اقبال بيشتري در سطح جامعه نسبت به ساير رقبا برخوردار هستند. نکته قابل توجه که از آناليز جست و جوهاي اينترنتي به دست مي آيد اين است که حسن روحاني با فاصله قابل توجهي نسبت به ابراهيم رئيسي و محمد باقر قاليباف مورد توجه کاربران اينترنتي قرار دارد. البته نکته اي که بايد در نظر گرفت اثر گذاري کلمات مشابه در اين مقايسه است. طبق آخرين بررسي ها و در يک تحليل 90 روزه، وضعيت جستوجوي کلمات روحاني، رئيسي و قاليباف در گوگل را در بخش تصاوير مشاهده مي کنيد.
آناليز تلگرام
تلگرام، شبکه اطلاع رساني که امروزه در دسترس همگان است نيز حال و هواي انتخاباتي خاص خود را دارد.توليد محتوا و بازنشر مطالب سياسي در کانال ها و گروه هاي مختلف، آمار و ارقام جالبي را مي سازد که توجه به آنها ميتواند اقبال و يا عدم اقبال به نامزدهاي مختلف انتخابات رياست جمهوري را نشان دهد. بررسي تمام گروه ها و کانالهاي تلگرامي که به زبان فارسي فعاليت مي کنند، نشان مي دهد توليد محتواي مطالب در خصوص حسنروحاني و همچنين بازنشر آن ، بيش از ساير رقباي اوست.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار