نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

گفته بودند گشایش اقتصادی اما مردم گرانی را دیدند

منبع
کيهان
بروزرسانی
گفته بودند گشایش اقتصادی اما مردم گرانی را دیدند

کيهان/  متن پيش رو در کيهان منتشر شده و انتشار آن به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست
يک ماه پس از وعده رئيس‌جمهور درباره گشايش اقتصادي، شاهد افزايش پياپي قيمت‌ها هستيم!
اين مطلب را روزنامه آفتاب يزد منتشر کرده و نوشته است:‌ يک ماه پيش آقاي روحاني به دوربين‌هاي تلويزيوني نگاه کرد و گفت در هفته آينده خبرهاي خوشي براي مردم داريم و گشايش اقتصادي را در کشور شاهد خواهيم بود!
در اين مدت اما آنچه از گشايش ديده‌ايم شامل چه کساني بوده است! دست‌کم 5 هزار تومان به قيمت ارز اضافه شده که اين نشان از گشايش اقتصادي براي دولت است چرا که گران شدن دلار يکي از راه‌هاي کسب درآمد دولت به‌شمار مي‌رود. در اين مدت خودروهاي داخلي نيز دست‌کم هر کدام بالاي ده ميليون گران‌تر شده‌اند! اين گشايش هم به شرکت‌هاي دولتي ايران خودرو و سايپا مي‌رسد!
گشايش ديگري که در اين مدت شاهد بوديم هم شامل سرمايه‌هاي مردمي مي‌شود که وارد بورس شده بود اما به قولي تبخير شد و شرکت‌هاي دولتي نيز بي‌نصيب نبوده‌اند! در چنين شرايطي برخي اما با سياه‌نمايي به دنبال القاي اين هستند که وعده گشايش اقتصادي روحاني انجام نشد! اين در حالي است که گشايش اقتصادي وعده‌اي بود که اتفاقا اجرايي شد و درآمدهاي آن نيز همچنان براي دولت ادامه دارد!‌ اما شايد پرسيده شود سهم مردم از اين گشايش اقتصادي چيست؟ به نظر مي‌رسد از ابتدا نيز قرار بر اين نبوده که گشايش اقتصادي شامل حال مردم شود!

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره