نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
تحلیل ها

سرمقاله خراسان/ چرا امیرمومنان مظلوم بود؟

منبع
خراسان
بروزرسانی
سرمقاله خراسان/ چرا امیرمومنان مظلوم بود؟

خراسان/ « چرا اميرمومنان مظلوم بود؟ » عنوان يادداشت روز در روزنامه خراسان به قلم کورش شجاعي است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:
 
ماجراي مظلوميت اميرالمومنين علي بن ابي طالب ، واقعيت بس تلخ و شگفت آور و تامل برانگيزي است که تا قيامت هرچه در اين باب گفته و نوشته شود هنوز قابليت بحث و بررسي و مداقه و البته درس آموزي و عبرت پذيري دارد چرا که ظلم بر علي (ع) اين تنها مولود کعبه که خداوند علي اعلي به اين نام، نامبردارش فرمود، فقط ظلم به يک نفر نبود بلکه ظلم در حق همه بشريت تا ابد بود و هست. آن چه برخي در حق مولاي متقيان روا داشتند گرچه در عصبيت دوران جاهليت ، ريشه داشت اما اوج ظلم و ستم و پايه گذاري انحراف، از تن ندادن به فرمان الهي ابلاغ شده توسط پيامبر اکرم در غديرخم شکل گرفت و بنيان گذاشته شد. ظلم و انحرافي که آثار شوم آن هنوز و همچنان در جهان خصوصا دنياي اسلام ادامه دارد.
آخر چگونه مي شود که فرزند ابوطالب اين پرورش يافته دامان حضرت ختم المرسلين و اولين مرد گرونده به آيين پاک محمدي (ص) و اولين اقتداکننده به نماز پيامبر رحمت در کنار خديجه کبري باشد و «ليلة المبيت» به وجود سراسر اخلاص و برکت او شکل بگيرد و در تاريخ ماندگار شود و همين علي (ع)، جزو معدود جان‌فدايان واقعي پيامبر خدا باشد از جمله در جنگ «اُحُد» که به گاه جدي شدن خطر همه جز او، از ميدان گريختند و همچنين تنها کسي باشد که اعظم رُسُل ضربت او را در «يوم الخندق» افضل و برتر از عبادت جن و انس برشمرد ولي عده اي براي بيعت گرفتن از او بر در خانه اش يورش برند و حرمت خانه فاطمه زهرا (س) دخت حضرت مصطفي را بشکنند، حرمت خانه اي که به دستور نبي مکرم، تنها خانه اي بود که «درش» به روي مسجد النبي باز نگاه داشته شد.
همان خانه اي که ساکنانش علي (ع) و فاطمه (س) و حسن (ع) و حسين(ع) تنها همراهان تعيين شده پيامبر عظيم الشأن اسلام در جريان «مباهله» بودند و علي (ع) به عنوان «جان» و «نفس»پيامبر، فاطمه به عنوان مصداق «نساء» و حَسنين به عنوان مصاديق «ابناء» پيامبر حضور داشتند، در چنين شرايطي اگر تعرض به خانه علي (ع) و فاطمه (س) ، شکستن حرمت اهل بيت پيامبر و ظلم بر علي(ع) نيست، پس چيست؟! 
و اگر صبر و سکوت معنادار و پر از حکمت مولي الموحدين در جريان چنين واقعه اي بس تلخ و حرمت شکنانه نشانه وسعت ديد مولا و آينده نگري حضرتش و فداشدن به خاطر ماندگاري اصل اسلام و البته مورد ظلم قرار گرفتن علي (ع) اين جانشين بر حق و بلافصل رسول خدا نيست پس نشانه چيست؟!

و آيا صف آرايي و نواختن طبل جنگ توسط اهل «جمل» در مقابل جانشين پيامبر (ص) که پس از 25 سال خانه نشيني به اصرار مردم، عنان خلافت را به دست گرفت، ظلمي ديگر در حق علي (ع) و بلکه ظلم به اسلام و امت اسلام نيست؟!
و آيا لشکر آرايي معاويه اين زاده «هند جگرخوار» و «ابوسفيان» که شام را مقر «سلطنت» خود قرار داد و به همراهي و مشاورت کساني همچون عمر و عاص، همان «پيراهن خوني» را بهانه جنگ با اميرمومنان قرار داد و آتش «صفين» را برافروخت، ظلمي بزرگ در حق امت اسلام و علي (ع) همو که پيامبر عظيم‌الشأن بارها و بارها از جمله در حديث «دار» و حديث «منزلت» بر وصايت و جانشيني او تاکيد فرمود، نبود؟!
 همان صفيني که «خوارج» و «جنگ نهروان» از دل آن سربرآورد و اين بار منافقين و «مارقين» بر پسرعم، داماد، برادر، جان و وصي و جانشين بر حق حضرت ختم المرسلين شمشير کشيدند و آيا ظلمي بدتر از اين که کساني بلکه فرقه و جرياني انحرافي بر اثر جهالت و جمود و تحجر و سطحي نگري در عين اين که به ظواهر اسلام عمل مي کنند و عده اي شان حتي حافظ قرآن بودند، شمشير کين بر فرق مبارک وجودي مي آورند که «قرآن ناطق» است و انتخاب شده حضرت رب العالمين به جانشيني پيامبر اعظم در  غديرخم ، شوي زهراي مرضيه آن منصوره دو عالم و پاره تن رسول است و پدر حسنين و زينبين، فاتح خيبر و باب مدينه علم نبوي، همو که نهج البلاغه اش «اَخ‌القرآن» است و باور و ايمانش به پروردگار آن چنان راسخ و مستحکم که خود مي فرمايد، اگر همه پرده ها کنار رود ذره اي به ايمان علي اضافه نمي شود، نماينده منحرفين متنسک متحجر ، شمشير جهالت بر فرق مبارک عبد صالحي فرود آورد که خداي رب العالمين را نه از ترس جهنم و نه به طمع بهشت بلکه به خاطر سزاواري حضرتش به يگانگي پرستش مي‌کرد، ظالمان به تاريخ و انسانيت و اسلام و امت اسلام محاسن ولي و حجت خدا و امام بر حقي را به خون سرش خضاب کردند که اعلم و اتقي ، ازهد و اعدل، اشجع و رحيم، بخشنده و سخي ، يتيم نواز و کريم بود و در کنار پيامبر رحمت که «پدر امت» بود او نيز به مضمون فرمايش حضرت رسول همانند حضرتش و در کنار ايشان «اَب» و پدر امت بود. خوارج دنيا را از وجود ظاهري تجسم ايمان و خداباوري و مقسم «نار» و «جنت»،«ساقي کوثر» و عدالت مجسم محروم کردند، مبارک وجودي که در حدود چهار سال خلافت و حکومت و 30 سال امامت بر حقش يادگاري بي بديل از خود در جهان به جا گذاشت که هنوز و تا ابد همه آزادگان و باورمندان وخردمندان و عدالت طلبان جهان آرزوي تحقق عدالت علوي را دارند، يادگاري که امثال داعش و مربيان و پرورش دهندگان آنان به عنوان «اخلاف خوارج» در زمان حاضر با آن همه جنايت و خونريزي قصد به تاريخ سپردن آن را داشتند اما به لطف و نصرت الهي و همت وايمان جبهه مقاومت اين آرزو را به گور بردند  و براساس وعده الهي، جلوه اَتّم حاکميت و عدالت علوي و آن بزرگ يادگار اميرالمومنين با ظهور منجي عالم وجود حضرت مهدي موعود محقق خواهد شد و جهان طعم شيرين حاکميت حق و عدالت را دير يا زود خواهد چشيد.
شب قدر، شب بيدارشدن و شب تقدير و شب تمناي تعجيل ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) و طلب تحقق حاکميت عدل الهي در سراسر گيتي است. التماس دعا

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar