نماد آخرین خبر

سرمقاله ابتکار/ چهار هیچ به ضرر مردم

منبع
ابتکار
بروزرسانی
سرمقاله ابتکار/ چهار هیچ به ضرر مردم

ابتکار/ « چهار هيچ به ضرر مردم » عنوان سرمقاله روزنامه ابتکار نوشته محمد يوسفي آرامش است که مي‌توانيد آن را در ادامه بخوانيد:

حدود بيست و پنج روز تا انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهرهاي، جمهوري اسلامي مانده است. به مهم‌ترين رويداد سياسي يک کشور اما افکار عمومي گويا نظر و سيگنال هاي متفاوتي را در اين خصوص نشان مي‌دهد. در حالي که انتخابات رياست جمهوري هر کشور، مي‌تواند يکي از اثرگذارترين تصميمات يک ملت باشد؛ گويا در ايران تا به امروز توجه کافي به آن نشده است؛ 
در ميان اين سکوت که گويا اين بار از سر رضايت نيست، همچنان مشخص نيست که چه کساني رد و يا تاييد صلاحيت مي‌شوند. تاييد صلاحيت برخي واضح و تاييد برخي ديگر در يک ابهام بزرگ است. اين فاجعه است در دنيايي که در يک کشور خارجي، کانديداي شهرداري يک شهر، يک سال قبل از برنامه‌ها و استراتژي‌هاي اجراي‌اش سخن مي‌گويد. ما امروز در جمهوري اسلامي ۲۵ روز مانده به انتخابات، حتي هنوز نمي‌دانيم که چه کساني تاييد يا رد صلاحيت مي شوند؟!
آنچه که به اين تراژدي درست ۲۵ روز قبل از مهم‌ترين رويداد سياسي ايران مي افزايد؛ پيشي گرفتن حاشيه ها و کوري ها از برنامه هاي جدي براي توسعه و رشد اقتصادي ايران است. 
درست در يکي از سخت ترين سال‌هاي اقتصادي کشور که فقر و گرسنگي دامان بسياري را فرا گرفته، عده‌اي به جاي ارائه برنامه شفاف، شعار مي‌دهند و از اهداف کلي رويايي خود سخن مي گويند. برخي به جاي آنکه با سند، اعداد و ارقام بگويند که چه برنامه‌اي دارند، با تکرار کليشه‌اي کلماتي مثل رشد و اقتصاد مقاومتي بر زخم‌هاي اين ملت نمک مي‌پاشند. برخي ديگر هم بي‌توجه به اثرگذاري تصميماتشان در سال‌هاي گذشته، فيلم‌هاي تبليغاتي زيبا مي‌سازند و مدعي هستند که در اين صحنه بي‌رقيب و از ديگر کانديدا در حال پيشي گرفتن هستند. حال آنکه نمي‌دانند ايران امروز نياز به روابط عمومي و فيلم هاي تبليغاتي زيبا ندارد بلکه نياز به يک انسان غير وابسته ايدئولوژيکي، سالم و با تجربه دارد که به صورت جدي از درد مردم، وضعيت اقتصادي و سياست خارجه کشور شناخت داشته باشد. در غير اين صورت، همه فيلم‌هاي تبليغاتي زيبايي که ساخته مي‌شوند، چهار هيچ به ضرر مردم هستند و تنها در توهم سازندگان آن پيشتازي مي‌آورند!

بيش از آنکه نامزدهاي رياست جمهوري، نگران ارائه برنامه شفاف و کاربردي براي نجات اقتصاد ايران باشند، مشاورين آنها به اين فکر هستند تا چگونه با استفاده از جملات و کلمات کليشه اي نظر مخاطبين را جذب کنند. به نظر مي رسد همه چيز در اين انتخابات در اولويت است؛ به غير از خود اهميت تغيير و وضع نامطلوبي که به آن گرفتاريم!. 
راه توسعه ايران از رئيس جمهوري حزبي نمي‌گذرد. مادامي که سياست گذاري هاي کلان خود در سياست خارجه را اصلاح نکنيم و به صورت جدي براي رفع انتظارات تورمي و آشتي با مردم نکوشيم؛ کسي را توان نجات اين کشتي به گل نشسته نخواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar