ستایش وبسایت منتسب به "زاکانی" از عملکرد او در مناظره اول

جهان/متن پيش رو در جهان منتشر شده و انتشار آن به معناي تاييد تمام يا بخشي از آن نيست
مهدي جهان تيغي مدير مسئول جهان نيوز/ مناظره اول انتخابات سيزدهمين دوره رياست جمهوري در حالي برگزار شد که از همان لحظات اول برخي رسانه هاي دولتي و اصلاح طلب و برخي حاميان کانديداها گاه با تحليل هاي عجيب و غريب و يا با نظرسنجيهاي غير معتبر تلاش کردند که گزينه هاي مد نظر خود را پيروز مناظرات معرفي کنند و سپس اين نتيجه موهوم را نيز به افکار عمومي القا کنند.
با اين وجود به دلايل ذيل دکتر عليرضا زاکاني را مي توان پديده دور اول مناظرات انتخابات 1400 دانست:
يک: علي رضا زاکاني از لحظه اول شروع انتخابات با تخريب و شايعه سازي هدفمندي درباره خود و خانواده اش رو به رو شد. اين حجم و عمق از بازتاب و بازنشر از تخريب براي هيچ يک از کانديداها در روزهاي آغازين تبليغات اتفاق نيافتاد. تخريب هدفمندي که هدفي جز اين نداشت که او را قبل از مناظرات زمين گير کنند. طبيعي بود که فردي که با اين حجم از تخريب رو به رو شده راه سختي براي سياست ورزي در مناظرات خواهد داشت و بايد دو برابر ديگران هوشمندي و ذکاوت از خود نشان بدهد. اما به اعتقاد همه سلايق سياسي و اجتماعي، زاکاني در دور اول مناظرات نقش محوري داشت.
دو: گزاره هاي تک جمله اي زاکاني به سرعت در فضاي مجازي با استقبال و توليد محتواهاي خودجوش روبه رو شد و برخي جملاتش نيز جزء پربيننده ترين جملات در ميان شبکههاي اجتماعي شد و همه اينها نشان مي دهد که او در سياست ورزي در مناظره اول، يک چهره پيشرو بوده است.
سه: در مناظراتي با سطح رياست جمهوري وقتي وارد تهاجم و يا دفاع پرقدرت مي شويد خيلي طبيعي است که با ميزان گستردهاي از تهاجم نيز روبه رو خواهيد شد و ميزان آسيب پذيريتان بسيار بالا خواهد رفت و گاه يک تهاجم و يا دفاع بد اثري کاملا برعکس در افکار عمومي خواهد داشت. اما جملات آهنگين و سياست ورزي پيشرو دکتر زاکاني به گونه اي بود که او هم در استوديو و لحظات مناظره و هم بعد از حجم گسترده اي از حملات رسانهاي و پدافند جبهه حريفان و رقباي سياسي بازهم از موثرترين چهرههاي مناظره اول باقي ماند.
چهار: زاکاني به نسبت خيلي از چهره ها حاضر هم غير مشهورتر است و هم اساسا چند ماه ديرتر از همه به انتخابات آمد و همچنين ستاد انتخاباتي او به طرز غيرقابل باوري کم خرج ترين و کوچکترين ستاد انتخاباتي رقابت هاي انتخابات 1400 است. به همين دلايل او با تبليغات و محتواهاي توليد شده خاصي به خصوص در هزاران کانال و شبکه اجتماعي پربيننده که اين روزها در ازاي دريافت هزينه هاي گزاف مشغول تبليغ برخي کانديداها هستن، رو به رو نيست و اين حجم از پرداخت رسانهاي و مجازي در ساعات گذشته درباره او، ماحصل حضور موفقش در مناظره اول و مستقيما به سياست ورزي پيشرو و صادقانه خودش و مشاوران و کارشناسان جوان دهه شصتي او بر ميگردد.