گيم اسکن/ويديوهاي پشت صحنه براي خودشان عالمي دارند. پشت‌صحنه‌ها آنقدر جذاب‌اند که خيلي از شرکت‌ها، يک يا چند قسمت پشت‌صحنه از مراحل بازي‌سازي‌شان تهيه و از آن به عنوان تبليغات استفاده مي‌کنند. معمولا اين دسته ويديوها، برچسب مستند مي‌گيرند و در طبقه‌بندي مجزا ارائه مي‌شوند. اين برچسب، حداقل دو امتياز براي ويديو به همراه دارد: اول اين‌که در ژانري غير از تريلر و پيش‌نمايش بازي منتشر مي‌شود که اين يعني دامنه‌ي مخاطبي که کليپ را تماشا خواهند کرد وسيع‌تر خواهد شد و دوم اين‌که بسياري از کساني را که شايد به بازي مورد ساخت علاقه‌اي نداشته باشند، جذب فرآيند ساخت و جذابيت‌هاي آن و نهايتا مجذوب خود بازي مي‌کند..



مشاهده ويديو در gamescan.net/?p=64475



پس طبيعي است که اين دسته «مستندها» بيشتر از آنکه به دنبال اطلاع‌رساني يا بيان حقايق باشند، با نگاهي تجاري و در جهت سرگرمي توليد مي‌شوند و حتي شايد بتوان گفت که در اين نوع ويديوها، اطلاعات زيادي عمدا از ديد مخاطب پوشانده مي‌شوند تا از ميزان تاثيرات غير تجاري محصول کم شود (دلايل مختلفي براي اين رفتار وجود دارد). امروز در گيم اسکن مي‌خواهيم مستندي با همين سبک تجاري/سرگرمي ببينيم: مستند The FIFA Story که سال ۲۰۱۵ و مدتي زودتر از انتشار بازي FIFA 16 به نمايش درآمد. اين برنامه براي پخش روي شبکه‌ي اينترنتي COMPLEX تهيه شده بوده، اما حالا به همراه زيرنويس فارسي روي کانال آپارات گيم اسکن هم قابل مشاهده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم