نماد آخرین خبر

وزیر فرهنگ: زنده‌یاد بهمنی راهنمون نسل‌های مختلف از شاعران خواهد بود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وزیر فرهنگ: زنده‌یاد بهمنی راهنمون نسل‌های مختلف از شاعران خواهد بود

ایرنا/وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت محمدعلی بهمنی شاعر نامدار کشورمان را تسلیت گفت و نوشت: این شاعر بزرگ با عنوان معلمی بی‌ادعا در این حوزه راهنمون نسل‌های مختلف از شاعران جوان بود و خواهد بود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام سیدعباس صالحی به مناسبت درگذشت محمدعلی بهمنی شاعر نامدار کشورمان به شرح زیر است:

«انالله و اناالیه راجعون

درگذشت شاعر و ترانه‌سرای بزرگ و تأثیرگذار معاصر استاد محمدعلی بهمنی را به مردم فرهنگ‌مدار ایران، اهالی فرهنگ و هنر، خانواده گرانقدرش و دوستان و دوستدارانش تسلیت می‌گویم.

بی‌تردید این شاعر بزرگ بیش از هفت دهه در حوزه‌ شعر و سپهر ادبیات غنی پارسی تنفس کرد و با سرودن اشعار و ترانه‌های ناب بر آن افزود و با عنوان معلمی بی‌ادعا در این حوزه راهنمون نسل‌های مختلف از شاعران جوان بود و خواهد بود.

درخواست‌های گسترده مردم شریف و حق‌شناس بندرعباس، تشکل‌های فرهنگی و هنری، هنرمندان و مسئولان استان هرمزگان برای پذیرا بودن کالبدشان در یکی از مراکز فرهنگی استان نشان از تلاش‌های ارجمند ایشان در آن منطقه عزیز دارد و امید که این مهم موجب و موجد اتفاقات مبارک در حوزه‌ شعر و ادب و حفظ و گسترش زبان و ادبیات پارسی باشد و روح لطیف‌اش در ساحل خلیج فارس آرام گیرد.»

محمدعلی بهمنی متولد سال ۱۳۲۱ در دزفول بود و شامگاه نهم شهریور در پی عارضه مغزی در ۸۲ سالگی از دنیا رفت. «باغ لال»، «در بی‌وزنی»، «گاهی دلم برای خودم تنگ می‌شود»، «این خانه واژه‌های نسوزی دارد»، «شاعر شنیدنی است»، «چتر برای چه، خیال که خیس نمی‌شود» و «من زنده‌ام هنوز و غزل فکر می‌کنم» از دفترهای شعر او هستند.

آیین بدرقه‌ این شاعر فقید یکشنبه-۱۱ شهریورماه- از ساعت ۹ صبح از مقابل تالار وحدت (پهنه‌ رودکی) برگزار می‌شود، مراسم تشییع و بزرگداشت زنده یاد بهمنی سه‌شنبه-۱۳ شهریورماه- در محل فرهنگسرای آوینی بندرعباس برگزار می‌شود و محل خاکسپاری این استاد شعر و غزل کشورمان نیز در ضلع جنوبی تالار آوینی در نظر گرفته شده است.
 
  
  

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره