نماد آخرین خبر

بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی با شعرخوانی محمدعلی بهمنی

منبع
ايبنا
بروزرسانی
بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی با شعرخوانی محمدعلی بهمنی

ايبنا/ نشست موسسه خانه کتاب و ادبيات ايران به مناسبت روز «شعر و ادب فارسي» که محفل شعرخواني با عنوان «هم‌زبانان هم‌دل» نام دارد، با حضور ايوب دهقانکار مديرعامل موسسه خانه کتاب و ادبيات و شاعران فارسي زبان ايراني و غيرايراني آغاز شد. 

ايوب دهقانکار در ابتداي اين مراسم ضمن تبريک روز شعر و ادب فارسي گفت: درود مي‌فرستيم به روح استاد شهريار که سالروز وفات وي به‌عنوان روز ملي شعر و ادب فارسي نامگذاري شده است. سلام و تبريک و احترام دکتر محسن جوادي، معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد را به شما ابلاغ ميکنم و از طرف خودم هم تشکر مي‌کنم که با اين لسان زيبايي که داريد، به زبان فارسي کمک مي‌کنيد.

وي ادامه داد: شما به معني واقعي کلمه پاسدار زبان و انديشه فارسي هستيد. ابياتي اينجا خوانده شد که با اينکه برخي به زبان فارسي نبود اما انديشه فارسي، تفکر فارسي و جهان‌بيني فارسي به وضوح  در انها ديده مي‌شد و همين تقارن همدلي و همزباني است که بهانه جمع شدن ما در اينجاست.

مديرعامل خانه کتاب و ادبيات ايران اظهار کرد: متن طولاني را براي اين جلسه آماده کرده بودم اما به قدري شعر زيبا شنيدم که ترجيح مي‌دهم نخوانم و شعر بشنوم. تشکر ميکنم از دوستانم در  دفتر شعر و ادبيات داستاني که تدارک چنين برنامه اي را ديده‌اند و براي مدير اين دفتر بهروز جلالي که قلب‌اش اينجا باماست اما فيزيکي و جسمي حضور ندارند، آرزوي سلامتي و عافيت مي‌کنم.
وي ادامه داد: آرزو ميکنم برکت اين مراسم‌ها زياد شود؛ چراکه حلقه مفقوده بشريت شعر و ادبيات است که بهترين و بارزترين تجلي آن در شعر و ادبيات فارسي است.

در اين  برنامه، شاعران فارسي‌زبان غير ايراني همچون محمد سرور رجايي از افغانستان، سيدسمير علي جعفري از پاکستان، سيدعابدرضا نوشاد از هند، عباس ثاقب از پاکستان، سيدشفيع حيدر رضوي از هند، سرور مولايي از افغانستان، احمد شهريار از پاکستان، شاه منصور شاه ميرزا از تاجيکستان، محمد ابراهيم نوري از پاکستان، سيد ساجد رضوي از هند، قاري افضل ايماني از پاکستان، سيدضيغم عباس نقوي از هند و زين‌العابدين خويي از پاکستان شعرخواني خواهند کرد. 
محمد علي بهمني، علي داوودي، رضا اسماعيلي، سيد اکبر مير جعفري، علي محمد مودب، اسماعيل اميني و  غلامرضا طريقي از جمله شاعران فارس‌ زباني ايراني هستند که در اين برنامه شعر مي‌خوانند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره