نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
کتاب

شبنم مقدمی، نوجوان‌تان را به دنیای عطار نیشابوری می‌برد!

منبع
خراسان
بروزرسانی
شبنم مقدمی، نوجوان‌تان را به دنیای عطار نیشابوری می‌برد!

خراسان/ به‎ نظر شما قصه‎ها کهنه مي‎شوند؟ با گذشت زمان، رنگ‎ولعاب‎شان را ازدست مي‎دهند و حوصله‎سربر مي‎شوند؟ نظر من را اگر بپرسيد، مي‎گويم هم بله و هم نه؛ بستگي به نويسنده داستان‎ها دارد. بعضي‎ها قصه‎هايي مي‎نويسند که بايد داغ‎داغ خورده شوند وگرنه خيلي‎زود از دهان مي‎افتند و 10 سال ديگر، پنج‎سال ديگر، اصلا تو بگو يک‎سال ديگر، هيچ طرفداري ندارند. بعضي‎ها اما دست‎پخت بهتري دارند و طوري ديگ قصه را بارمي‎گذارند که تا سال هاي سال هروقت بروي سروقتش، دلي از عزا درمي‎آوري. مثل کي؟ مثل عطار. «اووووو! کي حوصله دارد عطار بخواند با آن‎ همه کلمه سخت و قلمبه‎ سلمبه»؟ خب من دو تا پيشنهاد توپ براي‎تان دارم.

حکايت‌هاي شيرين منطق‌الطير عطار؛ تازه‌هايي از ادبيات کهن براي نوجوانان


احتمالا قصه‎ پرنده‎هايي را که براي ديدن سيمرغ راهي کوه قاف مي‎شوند، شنيده‎ايد. اما شايد ندانيد که عطار براي تعريف کردن اين داستان اصلي، حکايت‎هاي فرعي جالب ديگري هم بيان کرده‎ و اسم مجموعه اين حکايات را «منطق‎الطير» گذاشته که واقعا خواندنش آسان نيست. آقاي «محمدکاظم مزيناني» اما کار را براي ما راحت کرده‎ است. ايشان که خودش شاعر و نويسنده است و نوجوان‎ها را خيلي‎ خوب مي‎شناسد، منطق‎الطير را به زبان ساده و روان بازنويسي کرده‎ است. اين کتاب خواندني را با تصويرگري «کمال طباطبايي»، نشر پيدايش منتشر کرده‎ است و قول مي‎دهم دوستش داشته ‎باشيد. 
 

کتاب صوتي قصه‌هاي شيخ عطار


اگر کتاب صوتي را ترجيح مي‎دهيد و پيشنهاد بالايي قلقلک‎تان نداده‎است و هنوز معتقديد «اوووو کي حوصله داره عطار بخونه»، مطمئنم دست رد به سينه اين يکي پيشنهاد نمي‎زنيد. آقاي «مهدي آذريزدي»، مجموعه داستاني دارد به ‎نام «قصه‎هاي خوب براي بچه‎هاي خوب» که بازنويسي داستان‎هاي کهن فارسي‏‌است. از جلد ششم اين مجموعه يعني قصه‎هاي شيخ عطار، کتاب صوتي تروتميزي منتشر شده که خانم «شبنم مقدمي» (بله بله، همان خانم بازيگر) آن را روايت کرده‎‎است به چه خوبي!

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar