برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
کتاب

مصطفی فقیهی: خسرو معتضد ستایشگر ⁧رضاخان بوده!

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
مصطفی فقیهی: خسرو معتضد ستایشگر ⁧رضاخان بوده!

آخرين خبر/ مصطفي فقيهي روزنامه‌نگار، نسبت اسنادي در رابطه با خسرو معتضد منتشر کرد. وي در کانال و توئيتر شخصي خود نوشت: سند شگفت‌انگيز جديدي که به دستم رسيده که خسرو معتضد ⁩نه فقط متملق ⁧محمدرضاشاه ⁩که ستايشگر ⁧رضاخان ⁩نيز بوده است. 
‏خسرو معتضد در رد ⁧کودتاي ۲۸ مرداد و تبيين شخصيت رضاخان، به مناسبت سي‌امين سال درگذشت او (يعني سال ۱۳۵۳)، در حاليکه به گفته‌ خود از سوي ساواک ممنوع‌القلم بوده، نوشته است: «رضاخان نه فقط يک نابغه که يک هوشمند بزرگ، رهبر مردم شناس، سردار ميهن پرست و يک متفکر و مسئولي‌ست که صميمانه به مردمش عشق مي‌ورزد».




وي ادامه داد: ۱۰ شهريور ۱۳۵۰، خسرو معتضد⁩ چونان تملق «شاهنشاه آريامهر» را مي‌کند که باور نمي‌کني، او ۵۰ سال بعد، با اعتماد به نفسي رشک‌برانگيز، به عنوان يک مورخ مقابل زيباکلام نشسته و نقد آن دوران کند!
_‏معتضد در مقاله ۵۰ سال قبلش و در نشريه‌اي که به مناسبت «جشن‌هاي ۲۵۰۰ساله» منتشر شده، خود را «شاهدوست» دانسته و «خون و شرف» خود و «ايرانيان را عجيبن شده با شاه» مي‌خواند!

ويدئويي از صحبت‌هاي خسرو معتضد در برنامه "بدون تعارف" را ببينيد. خسرو معتضد نيز در اين ويدئو به سابقه روزنامه‌نگاري خود و به ممنوع‌القلم شدنش توسط ساواک اشاره مي‌کند و به مقايسه دوران پهلوي مي‌پردازد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره