نماد آخرین خبر

مطالبات طرح زمستانه ۹۹ کتابفروشان پرداخت شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مطالبات طرح زمستانه ۹۹ کتابفروشان پرداخت شد

ايرنا/ به گزارش روابط عمومي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، با حمايت معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با کتابفروشي‌هاي عضو طرح زمستانه کتاب ۹۹ طي ۱۰ روز  تسويه حساب شد.

در طرح زمستانه کتاب ۹۹ که با مشارکت و استقبال ۹۳۷ کتابفروشي از ۳۱ استان کشور از ۹ تا ۱۷ اسفند ماه برگزار شد، ۴۴۰ هزار و ۲۷۶ نسخه کتاب به مبلغ ۲۱۴ ميليارد و ۳ ميليون و ۱۹۹ هزار و ۶۷۴ ريال خريداري شد.

 با برگزاري چهار دوره طرح توزيع يارانه کتاب از طريق کتابفروشي‌ها (طرح‌هاي فصلي فروش کتاب) در سال ۱۳۹۹،  يک ميليون و ۷۱۲هزار و ۲۳۹ نسخه کتاب به ارزش ۷۲۴ميليارد ريال به فروش رسيده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از سال ۱۳۹۴، براي هدفمندکردن يارانه نشر طرح هاي فصلي فروش کتاب را آغاز کرد؛ در اين طرح ها کتابفروشي ها مي توانند روي فروش کتاب به خريداران تخفيف بدهند و مبلغ تخفيف داده شده را از وزارتخانه دريافت کنند.

در اين طرح‌ها که با نام طرح‌هاي فروش فصلي مشهور شده‌اند، کتابفروشي‌هايي که شرايط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، مي توانند کتاب‌هاي خود را که با شرايط تعيين شده مطابقت داشته باشند به خريداران بفروشند. شانزدهمين طرح فصلي فروش کتاب زمستان ۹۹ برگزار شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar