نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
کتاب

مهدی سلطانی «طاعون» آلبر کامو را روایت می کند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مهدی سلطانی «طاعون» آلبر کامو را روایت می کند

ايسنا/ «طاعون» اثر مشهور آلبرکامو نويسنده، فيلسوف و روزنامه نگار فرانسوي به صورت کتاب صوتي از شبکه راديويي نمايش پخش مي شود.
به نقل از روابط عمومي راديو نمايش، کتاب صوتي «طاعون» با گويندگي مهدي سلطاني سروستاني، معصومه عزيزمحمدي و اکبر مولايي هر شب ساعت ۲۲ از راديو نمايش پخش مي شود.

«طاعون» ماجراي همه گيري اين بيماري در الجزاير و تعطيلي شهر را شرح مي‌دهد. بيماري جان بسياري را مي‌گيرد؛ از هر ۱۰ نفر يکي مي‌ميرد و مقامات شهر مي‌دانند که اجساد در حال پوسيدگي موش‌ها، خطري کُشنده براي سلامتي مردم به شمار مي‌آيند. در آغاز مقامات محلي تمايلي ندارند که نشانه‌هاي اوليه‌ي طاعون يعني موش‌هاي درحال مرگ در خيابان‌ها را تأييد کنند.

راوي داستان «دکتر برنار ريو» فداکاري و شجاعت نيروهاي بهداشت و درمان را در اين دوران به ياد مي‌آورد: «نمي‌دانم برايم چه پيش خواهد آمد، يا هنگامي که همه‌ي اين ماجراها به پايان رسيد چه رخ خواهد داد. در اين لحظه تنها چيزي که مي‌دانم اين است: مردم بيمارند و به درمان نياز دارند»

در پايان نجات‌يافتگان از طاعون درسي مي‌آموزند. آنها اکنون مي‌دانند تنها چيزي که هميشه مي‌توان مشتاقش بود و گاهي نيز به آن رسيد، عشق به انسان است»

آلبر کامو نويسنده، فيلسوف و روزنامه‌نگار «الجزايري-فرانسوي» و برنده‌ي جايزه‌ي ادبي نوبل بود. او يکي از نويسندگان بزرگ قرن بيستم و خالق کتاب مشهور «بيگانه» و مقاله‌ي جريان‌ساز «افسانه‌ي سيزيف» است. او در سال ۱۹۵۷ به سبب خلق «آثار مهم ادبي که به‌روشني به مشکلات وجدان بشري در عصر حاضر مي‌پردازد»، برنده‌ي جايزه‌ي نوبل ادبيات شد ...

آلبر کامو پس از «روديارد کيپلينگ» جوان‌ترين برنده‌ي جايزه‌ي نوبل و نخستين نويسنده‌ي زاده‌ي قاره‌ي آفريقا است که اين عنوان را کسب کرد. آلبر کامو دو سال پس از بردن جايزه‌ي نوبل در يک سانحه‌ي تصادف درگذشت. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar