نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

محبوب ترین خودروهای سارقان آمریکا مشخص شدند؛ کره ای ها در صدر!

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
محبوب ترین خودروهای سارقان آمریکا مشخص شدند؛ کره ای ها در صدر!

آخرین خودرو/ اخیراً سازمان بیمه ملی جرم و جنایت آمریکا (NICB) لیست خودروهایی را که در سال ۲۰۲۳ بیشترین سرقت را داشته اند، منتشر کرده است. نکته عجیب اینکه در این لیست، هیوندای و کیا دارای بیشترین نماینده هستند!

به گزارش آخرین خودرو، آنچه که خودروهای هیوندای و کیا را به طعمه ای جذاب برای سارقان تبدیل کرده، نه قیمت بالاتر، بلکه فقدان ایموبلایزر و در نتیجه امکان نفوذ آسان تر به کابین و روشن کردن موتور آنهاست. ماجرا زمانی شدت گرفت که یک ویدیو از نحوه سرقت راحت و بی دردسر محصولات هیوندای و کیا در شبکه اجتماعی تیک تاک منتشر شد. با پربیننده شدن این ویدیو، خودروهای کره ای در کانون توجه سارقان قرار گرفتند و این گونه بود که آمار دزدی آنها به یک باره بالا رفت.

نگاهی به لیست انتشار یافته از سوی NICB نشان می دهد هیوندای النترا صدرنشین جدول پرسرقت ترین خودروهای آمریکا در سال ۲۰۲۳ است! طبق داده های موجود، در سال گذشته ۴۸,۴۴۵ دستگاه از النترا در آمریکا به سرقت رفته؛ پس از این خودرو سوناتا با ۴۲,۸۱۳ مورد سرقت، در رتبه دوم حضور دارد. رتبه سوم هم به محصولی از گروه هیوندای کیا اختصاص دارد! این رتبه با ۳۰,۲۰۴ مورد دزدی، به سدان سایز متوسط کیا اپتیما رسیده است! نکته عجیب اینکه از بین ده خودروی محبوب سارقان، ۶ مدل توسط برندهای کره ای تولید می شود!

در جدول زیر می توانید لیست ده خودرویی که بیشترین سرقت را دارند، مشاهده نمایید.

ردیفمدل خودروآمار دزدی در سال ۲۰۲۳
۱هیوندای النترا۴۸,۴۴۵
۲هیوندای سوناتا۴۲,۸۱۳
۳کیا اپتیما۳۰,۲۰۴
۴شورولت سیلورادو ۱۵۰۰۲۳,۷۲۱
۵کیا سول۲۱,۰۰۱
۶هوندا آکورد۲۰,۸۹۵
۷هوندا سیویک۱۹,۸۵۸
۸کیا فورته (سراتو)۱۶,۲۰۹
۹فورد F-150۱۵,۸۵۲
۱۰کیا اسپورتیج۱۵,۷۴۹

پیش از اوج گیری دزدی خودروهای کره ای، شورولت سیلورادو ۱۵۰۰ سال ها طعمه اصلی سارقان در آمریکا بود. این پیکاپ محبوب و پرفروش تا سال ۲۰۲۲ در صدر جدول قرار داشت، اما به لطف خودروهای کره ای اکنون به رتبه چهارم رفته است! از بین خودروسازان ژاپنی هم، هوندا با دو مدل سیویک و آکورد در این لیست ده گانه منفور حضور دارد!

ناگفته نماند در سال گذشته، ۱,۰۲۰,۷۲۹ مورد سرقت خودرو در آمریکا گزارش شده که در مقایسه با سال ۲۰۲۲، این رقم حدود یک درصد رشد کرده است. به گفته NICB، بیش از ۸۵ درصد از خودروهای به سرقت رفته، توسط پلیس کشف شده؛ از این تعداد هم، ۳۴ درصد به فاصله یک روز پس از دریافت گزارش سرقت، پیدا شده است.  

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir