نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

معرفی دوچرخه تمام پلاستیکی RCYL با قیمت ۷۷۷ میلیون تومان

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی دوچرخه تمام پلاستیکی RCYL با قیمت ۷۷۷ میلیون تومان

آخرین خودرو/ شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰، تغییراتی را در سبک زندگی مردم جهان ایجاد کرد. یکی از این تغییرات، افزایش گرایش به سمت موتورسیکلت ها و دوچرخه ها در شهرهای بزرگ دنیا بود.

از آن زمان به بعد وسایل نقلیه دو چرخ، به خصوص دوچرخه های برقی، در کانون توجه قرار گرفته و میزان تولید آنها با شتاب بسیار بیشتری نسبت به قبل رشد کرد. اما با فروکش کردن شیوع کرونا، اکنون شاهد تعداد بسیار زیادی از دوچرخه ها و اسکوترهای رها شده در شماری از کلانشهرها هستیم. این امر در واقع به معنای هدررفت منابع و نابودی مواد اولیه به کار رفته در آنهاست. همین اوضاع ایده دوچرخه RCYL را در ذهن تولیدکنندگان آورد.

به گزارش آخرین خودرو، شرکت igus دوچرخه نوینی را با نام RCYL طراحی و تولید کرده؛ این دوچرخه از مواد بازیافتی ساخته شده و تقریباً همه قسمت های آن از جنس پلاستیک هستند. جالب اینکه این دوچرخه قابل بازیافت بوده و می توان از مواد اولیه آن بارها و بارها برای ساخت دوچرخه های بعدی استفاده نمود.

دوچرخه RCYL با همکاری دو شرکت igus و MTRL توسعه یافته است. در فاز نخست فقط ۱۰۰ دستگاه از این دوچرخه سبز به فروش خواهد رسید. اگر همه چیز طبق برنامه ریزی ها پیش برود، در فاز دوم سالانه ۱۵۰۰ دستگاه از این دوچرخه تولید خواهد شد.

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم ۹۲ درصد از کل قطعات RCYL از پلاستیک ساخته شده است. تنها بخش هایی مثل زنجیر، دیسک های ترمز، چراغ و تایرهای بسیار باریک این دوچرخه از فلز و سایر مواد هستند.

به گفته شرکت igus، برخلاف دوچرخه های رایج که اکثراً تنه ای از جنس آلومینیوم یا سایر فلزات دارند، RCYL با انواع شرایط جوی سازگار بوده و به مراقبت کمتری نیازمند است؛ همچنین این دوچرخه از لحاظ میزان لرزش، وزن و طراحی ظاهری نیز به رقبای سنتی خود برتری دارد. در کنار این ها، به دلیل پلاستیکی بودن، این دوچرخه دچار زنگ زدگی نمی شود و نیازی به روغن کاری قسمت های مختلف آن نیست. عمر طولانی تر، امکان شخصی سازی و وزن پایین از دیگر ویژگی های RCYL است که شرکت igus روی آنها مانور می دهد. این دوچرخه بازیافتی حدود ۱۷ کیلوگرم وزن دارد که مسلماً رقم پایینی محسوب نمی شود.

قرار است در آینده، نسخه برقی RCYL نیز توسعه یابد. البته استفاده از باتری و سایر قطعات مرتبط درصد پلاستیکی بودن را کاهش خواهد داد! هنوز مشخص نیست این نسخه دقیقاً از چه زمانی وارد بازار خواهد شد.

نسخه استاندارد پدالی این دوچرخه، ۱۲۰۰ یورو قیمت گذاری شده است. این رقم با نرخ روز ارز معادل ۷۷۷ میلیون تومان می شود. بد نیست بدانید با چنین بودجه ای در بازار کشور ما می توان دوچرخه های کوهستان یا شهری از برندهای معتبری مثل جاینت، اسکات، کیوب و کی تی ام را خریداری کرد. آیا شما حاضرید به جای محصولات برندهای مذکور، به سراغ RCYL بروید؟

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره