نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

رونمایی از کراس اوور مارس در نمایشگاه خودروی شیراز

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
رونمایی از کراس اوور مارس در نمایشگاه خودروی شیراز

آخرین خودرو/ شرکت آرشام موتور رونمایی از کراس اوور مارس را در نمایشگاه خودروی شیراز انجام داد. یک کراس اوور متوسط چینی که به زودی به بازار می آید.

آرشام موتور به عنوان یک مونتاژکار نوپا با محصولی جدید به نمایشگاه خودروی شیراز آمده است. کراس اوور مارس اولین محصول این خودروساز خواهد بود و به زودی عرضه آن به بازار انجام می شود. نشان مارس برندی است که آرشام موتور برای ریبرند محصولات خود در بازار ایران در نظر گرفته است و محصولات مونتاژی این خودروساز تحت این نشان وارد بازار می شود. کراس اوور مارس که با نام مارس C300 رونمایی شد قرار است در دو نسخه معمولی و پرو عرضه شود و آرشام خودرو در ابتدا واردات این خودرو را پیش می برد و بعد برنامه مونتاژ آن را اجرا می کند. در ادامه به بررسی مشخصات این خودرو می پردازیم.

مشخصات فنی کراس اوور مارس
زیر کاپوت کراس اوور مارس یک پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت ۱۹۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را ارائه می دهد. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تر از نشان گتراک به چرخ های جلو می رسد و سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع دوجناغی مستقل است. با این مشخصات می توان گفت خروجی فنی خودروی جدید مارس درست همانند دیگر خودروهای چینی بازار است.

این خودرو در چین و دیگر بازارهای هدف آئولوس AX7 نام دارد و با دقت در طراحی آن می توان فهمید المان های طراحی این رده از خودروهای دانگ فنگ در آن دیده می شود. خط طراحی بکار رفته در این کراس اوور دقیقا همان چیزی است که در دانگ فنگ شاین مکس هم دیده بودیم.

کابین و امکانات
طراحی کابین هم سبک چینی های جدید بازار را دارد و المان های مدرنی مثل صفحه نمایش بزرگ و نورپردازی داخلی در دیده می شود. همانطور که گفته شد این خودرو در دو نسخه C300 و C300 پرو عرضه می شود که نسخه پرو نمونه فول آپشن تر کراس اوور مارس است. در هر دو نسخه امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نورپردازی داخلی، دسته دنده الکترونیکی، صفحه نمایش مالتی مدیا ۱۲.۳ اینچی، کلاستر دیجیتال، فناوری LED چراغ ها، سنسور نور، روف رک، ۲ کیسه هوای راننده و سرنشین، ۲ کیسه هوای جانبی، کروز کنترل هوشمند، سنسور TPMS، سانروف پانورامیک، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، صندلی برقی راننده و سرنشین، سیستم تهویه اتوماتیک و دوربین دنده عقب درجه دیده می شود.

اما در نسخه فول کراس اوور مارس یعنی C300 پرو امکانات بیشتر است. در این نسخه رینگ ها ۱۹ اینچی هستند در حالی که در نسخه معمولی رینگ های ۱۸ اینچی دیده می شد. همچنین در نسخه فول آپشن ایربگ های پرده ای اضافه می شود و شارژر وایرلس سریع هم استاندارد سازی شده است. دیگر امکانات اضافی در نسخه فول عبارت اند از: سنسور نقطه کور، سیستم هشدار برخورد از جلو، آینده های تاشو برقی، سیستم پاکسازی هوا CN95 و دوربین ۳۶۰ درجه.

قرار است به زودی برنامه عرضه این کراس اوور جدید چینی مشخص شود و حالا باید دید آرشام موتور به عنوان یک خودروساز نوپا چه قیمت و شرایط فروشی برای کراس اوور مارس در نظر می گیرد.

در پایان لازم به ذکر است که بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه دائمی شهر شیراز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در این بازه زمانی از جدیدترین دستاوردهای صنعت خودروسازی و همچنین محصولات وارداتی دیدن کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره