نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

معرفی اوپل CORSA در نمایشگاه خودروی شیراز؛ اروپایی جدید در راه بازار

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
معرفی اوپل CORSA در نمایشگاه خودروی شیراز؛ اروپایی جدید در راه بازار

آخرین خودرو/ گروه پرشیا خودرو در نمایشگاه خودروی شیراز از سه وارداتی جدید از نشان اوپل پرده برداشت. در ادامه به معرفی اوپل CORSA می پردازیم.

در نمایشگاه خودروی شیراز امسال شرکت بسیای شرکت کرده اند و این شرکت ها سعی کردنده اند تا تمامی محصولات خود را اعم از خودرو های تولیدی، مونتاژی و وارداتی را به نمایش بگذارند. اما شرکت پرشیا در این نمایشگاه از سه خودروی وارداتی کمپانی اروپایی اوپل رونمایی کرده که یکی از آنها اوپل CORSA است.

اوپل یک خودروساز آلمانی که فعالیت خودروسازی خود را از سال ۱۸۹۹ آغاز کرده و از سال ۱۹۲۹ تا ۲۰۱۷ در تملک شرکت جنرال موتورز آمریکا قرار داشت اما اکنون یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه استلانتیس به حساب می آید. جالب است بدانید که در برخی از کشور ها محصولات اوپل با نام VAUXHALL (واکسهال) شناخته می شود.

اوپل کورسا (OPEL CORSA) در حقیقت یک خودرو هاچ بک است که اولین نسل آن در سال ۱۹۸۲ روی خط تولید رفته و تولید آخرین نسل آن که به CORSA F شناخته می شود از سال ۲۰۱۹ بر اساس پلتفرم GM آغاز شده است. جالب است بدانید که این خودرو در اوج محبوبیت خود در سال ۱۹۹۸ توانست به پرفروش ترین خودرو جهان تبدیل شود. در ادامه به طور مختصر به بررسی این وارداتی جذاب خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه اوپل CORSA
با اینکه در طراحی اوپل CORSA خبری از سبک طراحی خودرو های روز نیست اما می توان گفت که این خودرو توانسته اصالت طراحی خود را حفظ کند و به نوعی می تواند مخاطب را راضی نگه دارد. در نمای جلو این خودرو شاهد بهره مندی از سبک های طراحی عامه پسند و کمی اسپرت هستیم و این قضیه مخصوصا در طراحی بخش سپر کاملا محسوس است.

اما در نماهای جانبی این خودرو، سادگی به اوج خود می رسد و به جز چند خطوط طراحی برآمده، اِلمان دیگری دیده نمی شود هرچند که سعی شده است تا به وسیله طراحی و دیزاین رینگ های آلومینیومی از سادگی این بخش کاسته شود. اوپل کورسا در نمای عقب نیز طراحی عجیب و غریبی و بروزی را به نمایش نمی گذارد اما می توانیم بگوییم که سبک طراحی این با دیگر قسمت ها هماهنگ است. در این بخش از دو چراغ بیضوی شکل استفاده شده که جلوه خوبی را به قسمت عقب این خودرو داده و در بین دو چراغ این خودرو نشان برند اوپل دیده می شود.

مشخصات فنی
هاچ بک وارداتی پرشیا خودرو مجهز به یک پیشرانه ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو شارژ است که روی هم رفته می تواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور را تولید از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت شرکت AISIN نیرو را به چرخ های جلو منتقل کند. شتاب صفر تا صد اوپل CORSA حدود ۱۰.۹ ثانیه بوده و نهایت سرعت این خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب این خودرو شاهد استفاده از سیستم تعلیق توئیست بیم هستیم.

کابین و امکانات اوپل CORSA
اپل کورسا در بخش کابین خود طراحی کاملا اسپرت و جوان پسندانه ای دارد که می تواند احساس هیجان را به سرنشینان انتقال دهد. در این بخش به جهت دوری از سادگی و یکنواختی از رنگ قرمز استفاده شده که طراحی اسپرت این بخش را دو چندان می کند. از دیگر نکاتی که در طراحی کابین این خودرو دیده می شود طراحی راننده محور اجزا مختلف کابین مخصوصا داشبورد است که دسترسی راننده به بخش های مختلف را راحت تر می کند.

اوپل CORSA به عنوان یک هاچ بک اروپایی نه چندان گران قیمت در بازار های جهانی، آپشن های قابل قبولی دارد. ترمز دستی برقی، پورت USB، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری، صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، سنسور باران، سنسور پارک عقب، سامانه پایش فشار باد تایر ها، اتوهلد، حالت های مختلف رانندگی و… از جمله امکانات هاچ بک وارداتی پرشیا خودرو است.

لازم به ذکر است که بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه دائمی شهر شیراز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در این بازه زمانی از جدیدترین دستاوردهای صنعت خودروسازی و همچنین محصولات وارداتی دیدن کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir