نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

هوندا تا سال ۲۰۴۰ عرضه موتورسیکلت های بنزینی را متوقف می‌ کند

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
هوندا تا سال ۲۰۴۰ عرضه موتورسیکلت های بنزینی را متوقف می‌ کند

آخرین خودرو/ هوندا پس از سال ۲۰۴۰ هیچ موتورسیکلت بنزینی راهی بازار نخواهد کرد. این شرکت ژاپنی که بزرگترین سازنده موتورسیکلت در جهان به شمار می‌ رود، اخیرا با اعلام این موضوع گفته پس از تاریخ مذکور محصولات خود را فقط با پیشرانه ‌های برقی به فروش خواهد رساند.

به گزارش آخرین خودرو، آنطور که هوندا در اطلاعیه رسمی خود بیان کرده، از دید این شرکت پیشرانه‌ های برقی بهترین و موثرترین راهکار در حوزه وسایل نقلیه کوچک هستند. به همین خاطر این شرکت قصد دارد پس از ۲۰۴۰ تمامی محصولات خود را با پیشرانه ‌های برقی و هیدروژنی پیل سوختی تولید کند. هوندا در اطلاعیه خود تاکید کرده برای جلب نظر مثبت مشتریان به سمت موتور سیکلت ‌های برقی باید یک برند الکتریکی قدرتمند و پایه ‌های قوی برای تجارت مدل‌های برقی ایجاد شود.

با استراتژی جدید این سوال ایجاد می‌ شود که هوندا در حوزه وسایل نقلیه کوچک چطور به اهداف خود خواهد رسید؟ کمپانی ژاپنی در اطلاعیه خود به نوعی به این موضوع پرداخته است. این شرکت از تکنولوژی موبایل پاور پک (به اختصار MPP) در وسایل نقلیه کوچک خود استفاده خواهد کرد. اولین مدل مجهز به این تکنولوژی یک اسکوتر کوچک با چهار MPP است که در سال ۲۰۲۶ از راه خواهد رسید. یک موتورسیکلت برقی هم با دو MPP رونمایی خواهد شد.

هوندا سوخت‌ های سنتتیک را هم جزو راهکارهای موجود برای کربن زدایی از وسایل نقلیه می ‌داند. اما این کمپانی معتقد است تکنولوژی سوخت سنتتیک هنوز به بلوغ نرسیده و فعلاً نمی ‌توان روی آن حساب باز کرد. شاید بدانید در حال حاضر پورشه جزو معدود خودروسازانی است که روی سوخت سنتتیک سرمایه گذاری کرده؛ این کمپانی آلمانی سوخت سنتتیک را ناجی موتورهای احتراق داخلی می داند و معتقد است در صورت فراگیر شدن این نوع سوخت، می توان به آینده خودروهای درون سوز امیدوار بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره