logo
  1. برگزیده
خودرو

پیش بینی قیمت خودرو در هفته اول تیر ماه/ انجماد تابستانی بازار خودرو

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پیش بینی قیمت خودرو در هفته اول تیر ماه/ انجماد تابستانی بازار خودرو

تجارت نیوز/ در هفته‌های اخیر، تمامی خودرو‌ها روند اغلب نزولی داشته اند، اما این روند برای هفته آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود؟

مسیح فرزانه، کارشناس بازار خودرو، گفت: اتفاقاتی که در بازار خودرو در بهار 1403 افتاده، مشابه شرایطی است که سیاست‌گذاران در سال 1402 دنبال کردند. یعنی بازاری که در آن سیاست انقباضی پولی در آن شکل گرفته است و برای مهار تورم در مقطع‌های کوتاه مدت از این سیاست استفاده می‌شود، منتهی زمانی که سیاست پولی با سیاست مالی هم راستا نباشد تورم بیشتری در بازار دیده می‌شود.

وی افزود: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری که در پیش داریم همانند سال های گذشته بازارهای سرمایه‌ای مثل خودرو، ملک، طلا و ارز‌های بین‌المللی با کمترین میزان تورم به صورت مصنوعی کنترل می‌شود. همچنین بازار خودرو با توجه به رکود مصنوعی که درآن ایجاد شده است دو مرحله دارد، مرحله اول رکود تا زمان انتخابات ریاست جمهوری است و مرحله دوم تا پایان تابستان است. یعنی ما شرایط رکود سنگین را تا پایان شهریور خواهیم داشت و هفته‌ی آینده جدای از این داستان نیست.

فرزانه اضافه کرد: با توجه به ثابت ماندن قیمت ارز و حجم  واردات و صادرات و حجم تولید همچنان قیمت خودرو روند کاهشی داشته است و در این زمان فعالین بازار خودرو و فروشنده ها برای اینکه مشتری را جذب کنند شرایط مختلف فروش می‌گذارند یا قیمت خودرو را تعدیل می‌کنند تا کسب‌وکار خود را بچرخانند. همچنین بازار با این شدت رکود، بهترین زمان برای مصرف کننده و خرید خودرو است.   

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره