نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

چری می خواهد در عرض ۵ سال جایگاهی مثل کیا داشته باشد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
چری می خواهد در عرض ۵ سال جایگاهی مثل کیا داشته باشد

آخرین خودرو/ شرکت چری که یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی به شمار می‌رود، برنامه‌های جاه‌ طلبانه‌ای برای ورود به بازار انگلستان دارد. این کمپانی در تلاش است با دو برند جدید اومودا (Omoda) و جیکو (Jaecoo) سهمی از بازار خودروی انگلستان را از آن خود کند. طبق استراتژی چری، مدل‌های اقتصادی با برند اومودا و مدل‌های لوکس‌تر با برند جیکو به فروش خواهند رسید.

اگرچه چری به عنوان یک صادرکننده موفق در سطح جهانی شناخته می‌شود و در کشورهایی مانند روسیه، آفریقای جنوبی، برزیل و البته ایران حضور پررنگی دارد، اما ورود به بازار انگلستان چالشی متفاوت برای این شرکت خواهد بود. چری پیش از این تجربه‌هایی را در شماری از کشورهای اروپایی کسب کرده، اما این اولین بار است که به طور مستقل در انگلستان فعالیت می‌کند. شاید بدانید چری روابط استراتژیک و همکاری‌های گسترده‌ای با گروه جگوار لندروور (JLR) دارد. از این رو، برای شروعی مناسب از تجارب و توصیه‌های شریک تجاری خود نهایت بهره را خواهد برد.

در جریان جشنواره سرعت گودوود، ویکتور ژانگ مدیر منطقه‌ای چری در انگلستان در گفت‌وگو با یکی از نشریات محلی به برنامه‌های بلندپروازانه خود برای این شرکت پرداخته و در اظهارنظری جلب گفته بود «این کار آسانی نیست، اما امیدوارم طی پنج سال آینده بتوانیم سهمی مشابه با کیا موتورز را از بازار انگلستان به دست آوریم.»

شناخت سلیقه مصرف‌کنندگان، فاکتوری کلیدی برای موفقیت چری در انگلستان
ورود به بازار انگلستان نیازمند شناخت دقیق از سلیقه مصرف‌کنندگان و همچنین رقابت با برندهای معتبر و جاافتاده است. چری با برندهای جدید خود، سعی دارد ترکیبی از طراحی مدرن، فناوری‌های پیشرفته و قیمت‌های رقابتی را ارائه دهد تا بتواند در این بازار پرچالش جایگاه خود را بیابد.

چری در سال‌های اخیر به بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو در چین تبدیل شده است. تازه‌ترین آمارها حکایت از آن دارند که این کمپانی در نیمه اول سال جاری توانسته ۵۳۲ هزار خودرو به کشورهای خارجی صادر کند.

افزایش تقاضا برای خودروهای چینی در سطح جهانی، شانسی مناسب برای چری
با توجه به افزایش تقاضا برای خودروهای چینی در سطح جهانی و همچنین تمایل مصرف‌ کنندگان انگلستانی به خودروهای اقتصادی و باکیفیت، چری امیدوار است که در مدت زمان کوتاهی سهم قابل توجهی از بازار این کشور را به دست بیاورد. با این حال، تحقق این هدف نیازمند تلاش‌های فراوان و تطبیق با نیازها و انتظارات مصرف‌ کنندگان انگلستانی خواهد بود. ورود چری به بازار انگلستان نه تنها رقابت در این بازار را افزایش می‌دهد، بلکه می‌تواند نشان‌دهنده قدرت رو به رشد خودروسازان چینی در بازارهای بین‌المللی باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره