نماد آخرین خبر

خودروساز چینی شتاب گرفت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
خودروساز چینی شتاب گرفت

ایسنا/ تولیدکننده خودروهای برقی چینی بی‌وای‌دی، افزایش ۳۲.۸ درصدی سود خالص سه ماهه دوم را گزارش کرد که سریع‌ترین رشد آن از پایان سال ۲۰۲۳، علیرغم کاهش هزینه‌ها در بزرگترین بازار خودروی جهان است.

سود خالص در سه ماهه آوریل تا ژوئن به ۹.۱ میلیارد یوان (۱.۳ میلیارد دلار)  رسید، در حالی که درآمد ۲۵.۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به ۱۷۶.۲ میلیارد یوان رسید. سود خالص برای نیمه اول ۲۴.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۳.۶ میلیارد یوان رسید.

فروش خودرو و محصولات مرتبط ۷۵.۸ درصد از درآمد کلی بی‌وای‌دی را تشکیل می‌دهد و حاشیه سود ناخالص آنها در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ۲۳.۹ درصد افزایش یافته است که ۳.۳ واحد درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. بر اساس محاسبات رویترز حاشیه ناخالص در سه ماهه دوم از ۲۱.۸۸ درصد در سه ماهه اول به ۱۸.۶۹ درصد کاهش یافت.

بی‌وای‌دی پیشتاز قابل‌توجهی در بخش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی شده است و از راهبرد یکپارچه سازی عمودی خود با استفاده از اجزای کلیدی مانند باتری‌های تولید این شرکت استفاده می‌کند.

بر اساس برآوردها، انتظار می‌رود بی‌وای‌دی، امسال تسلا را با سهم ۱۷.۷ درصدی از بازار جهانی، در مقابل سهم ۱۷.۲ درصدی تسلا، به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده خودروهای برقی در سال جاری کنار بزند.

این شرکت تخفیف‌های زیاد را برای پرفروش‌ترین سری خودروهای الکتریکی Dynasty و Ocean ارائه می‌کند تا جایگاه رهبری خود را با بیش از یک سوم سهم در بازار خودروهای انرژی جدید چین تضمین کند.

بی‌وای‌دی، همچنین حضور بین‌المللی خود را مانند اروپا و مکزیک، جایی که برنامه‌هایی برای راه‌اندازی تولید دارد، گسترش داده است. این شرکت با ۱۷ درصد تعرفه اضافی برای صادرات خودروهای الکتریکی از چین به کشورهای اتحادیه اروپا مواجه است.

بر اساس محاسبات رویترز و داده های ماهانه بی‌وای‌دی، محموله‌های خارج از کشور ۱۱.۹ درصد از کل فروش خودروهای بی‌وای‌دی را در هفت ماه اول سال به خود اختصاص داده که تقریباً دو برابر این رقم برای مدت مشابه سال گذشته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره