نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
خودرو

کراس اوور جدید نبکا در خیابان دیده شد

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
کراس اوور جدید نبکا در خیابان دیده شد

آخرین خودرو/ نبکا به عنوان خودروسازی که مونتاژ اسکای ول ET5 را در کشور آغاز کرده است، به تازگی یک کراس اوور جدید را جهت تست های فنی به خیابان های تهران فرستاده و خبرنگار آخرین خودرو تصاویری از آن را تهیه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، روز گذشته خبرنگار این رسانه نسخه گذر موقت کراس اوور جدید نبکا را در محدوده خیابان شریعتی تهران مشاهده کرد و تصاویری از این محصول جدید و پلاگین هایبرید را تهیه کرد. نبکا در نمایشگاه خودرو شیراز امسال، محصول پلاگین هایبرید خود را رونمایی کرد. مدیران ارشد این شرکت خصوصی می گویند که بزودی عرضه نبکا هیبرید پلاس در بازار کشور آغاز می شود. نبکا هیبرید پلاس نسخه پلاگین هایبرید اسکای ول ET5 به حساب می آید که با همکاری کمپانی بی وای دی و اسکای ول تولید شده است.

حداکثر قدرت موتور بنزینی نبکا هیبرید پلاس معادل ۱۱۰ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتن متر است. اما توان اصلی این شاسی بلند هیبریدی از موتور برقی به قدرت ۲۸۶ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر تامین می‌شود که از طریق یک گیربکس اتوماتیک E-CVT محور چرخ‌های جلو را به گردش درمی‌آورد. 

باتری ماشین اسکای ول هیبرید پلاس توسط منبع خارجی نیز قابل شارژ است؛ در نتیجه می‌توان آن را به کمک برق خانگی و شارژر معمولی یا ایستگاه‌های شارژ سریع، تغذیه کرد.
در مورد مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری، گفته شده که حدود کمتر از ۴۰ دقیقه زمان نیاز است تا ظرفیت باتری توسط فست شارژ از ۲۰ تا ۷۰ درصد برسد. اما همین میزان شارژ توسط برق خانگی چیزی حدود ۳ ساعت طول می‌کشد.

نبکا هیبرید پلاس می‌تواند مسافتی نزدیک به ۱۱۵ کیلومتر را به طور کامل با انرژی الکتریکی و بدون روشن شدن موتور بنزینی حرکت کند. اما زمانی که موتور بنزینی وارد مدار می‌شود، برد حرکتی این خودرو با مخزن سوخت ۶۰ لیتری، حدود ۱۱۶۷ کیلومتر عنوان شده است. ضمناً این ماشین به سیستم بازیابی انرژی ترمز مجهز است و حدود ۳۰ درصد از انرژی را از این طریق می‌تواند بازیافت کند.

در طراحی نبکا هیبرید پلاس نسبت به مدل برقی ET5 تحولاتی مثل تغییر نمای چهره و به ویژه جلو پنجره به همراه اصلاح تریم داخلی مشاهده می‌شود. حجم صندوق عقب این خودرو هم نزدیک به ۴۶۷ لیتر است که در این سگمنت خیلی جادار به حساب نمی‌آید، ولی به هر حال می‌تواند ۴ تا ۵ چمدان نسبتاً بزرگ را در خود جا بدهد و کارآمدی قابل قبولی در مسافرت‌ها داشته باشد.

حسگر فشار باد تایرها، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، دستیار کمکی نگهداری خودرو بین خطوط، رادار تابلوخوان، سیستم هشدار تصادف جلو، کنترل سرعت در سرپایینی کنترل، کنترل کشش و پایداری، دوربین ۳۶۰، هشدار نقاط کور، دوربین عقب، هشدار خواب‌آلودگی راننده، سنسور نور، چراغ‌های جلو با فناوری LED، سیستم پیشگرم کننده باتری، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سانروف پانوراما، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت و… از جمله امکانات نبکا هیبرید پلاس است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره