نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
خودرو

اژدهای زرد کماکان در اوج‌؛ صادرات ۴.۰۹ میلیون خودرو از چین به سایر کشورها

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
اژدهای زرد کماکان در اوج‌؛ صادرات ۴.۰۹ میلیون خودرو از چین به سایر کشورها

آخرین خودرو/ جدیدترین داده‌ها حکایت از آن دارند در آگوست ۲۰۲۴، چین با صادرات ۶۱۰,۰۰۰ خودرو، رشد چشم‌گیری را تجربه کرده است. این رقم در مقایسه با آگوست سال گذشته ۳۹ درصد و نسبت به ماه جولای ۱۰ درصد افزایش دارد. همچنین از ابتدای سال تا پایان ماه آگوست، چین موفق به صادرات ۴.۰۹ میلیون خودرو شده که بیانگر رشد ۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
 
بزرگ‌ترین واردکنندگان خودروهای چینی از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴
طبق انتظار روسیه بزرگ‌ترین بازار هدف برای صادرات خودروهای چینی به حساب می‌آید. این کشور از کل صادرات آگوست ۲۰۲۴ سهمی ۱۹ درصدی را در اختیار دارد. ارزش صادرات خودرو به این کشور معادل ۱.۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود. ناگفته پیداست که خروج خودروسازان خارجی از بازار روسیه پس از شروع جنگ با اوکراین، نقشی پررنگ در افزایش صادرات از مبدأ چین به این کشور داشته است. در اثبات این ادعا باید گفت که چین در سال ۲۰۲۲ تنها ۱۶۰,۰۰۰ دستگاه خودرو به روسیه صادر کرده بود؛ حال آنکه در سال ۲۰۲۳ این رقم به ۹۱۰,۰۰۰ دستگاه افزایش یافته که گویای رشد ۴۵۹ درصدی است.

در جدول زیر می‌توانید آمار صادرات خودرو از چین به سایر کشورها را در ۸ ماهه نخست امسال مشاهده نمایید.

کشورتعداد خودروی وارد شده از چین
روسیه۷۰۵,۵۱۴
مکزیک۳۲۳,۵۴۰
امارات متحده عربی۲۰۳,۰۴۸
برزیل۱۹۲,۲۵۴
بلژیک۱۸۲,۵۰۴
عربستان سعودی۱۶۱,۲۶۱
انگلستان۱۳۷,۹۲۵
استرالیا۱۱۸,۸۸۸
فیلیپین۱۰۴,۴۰۲
ترکیه۹۵,۶۵۰

صادرات خودروهای نوین انرژی (NEV)
با وجود چالش‌های پیش‌رو از جمله سیاست‌های تعرفه‌ای اتحادیه اروپا، چین از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴ موفق به صادرات ۱.۳۹۷ میلیون خودرو در دسته انرژی‌های نو (مدل‌های هیبریدی شارژی) شد که رشد ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. در ماه آگوست امسال هم میزان صادرات این نوع وسایل نقلیه به ۱۸۰,۰۰۰ دستگاه رسیده که نسبت به آگوست سال گذشته ۲۰.۹ درصد و نسبت به ماه جولای ۲.۹ درصد افزایش دارد.

بزرگ‌ترین واردکنندگان خودروهای انرژی نو از چین در حد فاصل ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴
در جدول زیر می‌توانید ده واردکننده بزرگ خودروهای هیبریدی شارژی از مبدأ چین در حد فاصل ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴ را به تفکیک مشاهده نمایید.

کشورتعداد خودروی وارد شده از چین
بلژیک۱۷۰,۸۷۶
برزیل۱۳۶,۱۱۲
انگلستان۸۸,۹۳۳
تایلند۸۱,۵۴۶
فیلیپین۶۹,۹۸۷
مکزیک۶۱,۶۴۷
هند۵۳,۷۳۸
استرالیا۵۱,۸۴۳
امارات متحده عربی۴۷,۷۱۶
آلمان۴۱,۱۰۵

در بخش خودروهای برقی باید گفت که صادرات در هشت ماهه نخست امسال به کشورهایی مثل برزیل، بلژیک و اندونزی افزایش یافته است. در مقابل صادرات به کشورهای اسپانیا، تایلند، هلند، استرالیا و اسلوونی کاهش دارد.

مناطق اصلی صادرات خودروهای نوین انرژی
پیش از این با ورود تسلا به چین، شانگهای به عنوان مرکز اصلی صادرات خودروهای انرژی نو شناخته می‌شد. اما اخیراً با اعمال سیاست‌های تعرفه‌ای اتحادیه اروپا، صادرات شانگهای کاهش پیدا کرده است. در نتیجه اکنون مناطقی همچون گوانگدونگ، شاآنشی، هبئی و جیانگسو در صادرات خودروهای انرژی نو پیشتاز هستند. رشد بی وای دی در شاآنشی، توسعه صنایع NEV در این منطقه را تقویت کرده و این استان حالا با ظرفیت تولید سالانه ۱.۵ میلیون خودرو یکی از بزرگترین پایگاه‌های تولید بی وای دی محسوب می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره