نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

نوآوری شرکت چینی CATL؛ باتری حجیم ۶۰۰ کیلووات ساعت با قابلیت تعویض سریع

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
نوآوری شرکت چینی CATL؛ باتری حجیم ۶۰۰ کیلووات ساعت با قابلیت تعویض سریع

آخرین خودرو/ شرکت چینی CATL که از بزرگ‌ترین و پیشروترین سازندگان باتری در دنیاست، از جدیدترین دستاوردهای خود در نمایشگاه IAA آلمان رونمایی کرد. یکی از این دستاوردها باتری بسیار حجیمی است که Tectrans–T نامگذاری شده و ۶۰۰ کیلووات ساعت ظرفیت دارد. به گفته کمپانی چینی، این باتری با اولویت استفاده در کامیون‌ها و کشنده‌های سنگین توسعه یافته است.
 
به گزارش آخرین خودرو، باتری Tectrans–T در دو نسخه طراحی شده؛ نسخه Long Life Edition همانطور که از نامش پیداست، طول عمر بالایی داشته و در آن دوام در بلندمدت مورد تأکید قرار گرفته است. این نسخه تا ۲.۸ میلیون کیلومتر کارایی خود را حفظ کرده و ۱۵ سال وارانتی دارد. آنطور که اعلام شده، این نسخه از قابلیت تعویض سریع نیز پشتیبانی می‌کند، البته در صورت استفاده از شاسی موسوم به QIJI Energy.

کسانی که شارژ سریع برای آنها اولویت اصلی است، می‌توانند به سراغ نسخه Superfast Charging Edition بروند. این نسخه از باتری Tectrans–T با شارژ ۴C سازگاری داشته و تنها در عرض ۱۵ دقیقه تا ۷۰ درصد از آن پر می‌شود. طبق انتظار این نسخه از لحاظ دوام و عمر در رده‌ پایین‌تری قرار داشته و تا ۱.۲ میلیون کیلومتر کارایی خود را حفظ می‌کند. از دید CATL این نسخه برای حمل بار در مسافت‌های طولانی زمان کمتری را از راننده گرفته و جابجایی‌ها را در زمان کمتری انجام می‌دهد. هر دو نسخه از باتری Tectrans–T در صورت شارژ کامل، تا ۵۰۰ کیلومتر مسافت را پوشش می‌دهند.

بد نیست اشاره کنیم که شرکت چینی CATL با شرکت‌های بزرگ اروپایی، مثل دایملر، فولکس واگن و ولوو همکاری دارد. از این رو باتری‌های جدید این شرکت احتمالاً در خودروهای تجاری شرکت‌های مذکور مورد استفاده قرار خواهند گرفت. طبق داده‌های موجود، این کمپانی چینی ۳۶ درصد از بازار باتری مخصوص خودروهای برقی را در اختیار دارد.

ناگفته نماند در کناری باتری Tectrans–T، کمپانی CATL سری دیگری را با نام Tectrans–L معرفی کرده؛ این سری با ظرفیتی بین ۳۰ تا ۲۰۰ و با بردی بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتر موجود خواهد بود. سری Tectrans–B هم برای اتوبوس‌های برقی طراحی شده و به ازای هر کیلوگرم وزن ۱۷۵ کیلووات ساعت انرژی در خود ذخیره می‌کند. این سری هم تا ۱۵ سال یا ۱.۵ میلیون کیلومتر کارایی دارد. CATL برای این سری ۱۰ سال یا ۱ میلیون کیلومتر وارانتی ارائه می‌کند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir