نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
خودرو

فولکس واگن لاویدا پرو ۲۰۲۵ در راه بازار؛ سدانی اقتصادی برای خانواده‌های چینی

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
فولکس واگن لاویدا پرو ۲۰۲۵ در راه بازار؛ سدانی اقتصادی برای خانواده‌های چینی

آخرین خودرو/ با آنکه فولکس واگن دیگر هیچ سدان بنزینی در بازار اروپا عرضه نمی‌کند، اما این شرکت آلمانی با معرفی نسخه‌ای تازه از یک سدان جمع و جور در بازار چین بار دیگر نشان داد که چنین مدل‌هایی هنوز هم در برخی نقاط دنیا طرفداران خاص خود را دارند.
 
صحبت از سدان جدید لاویدا پرو (Lavida Pro) است که در کاتالوگ اخیر خودروهای جدید وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) ثبت شده؛ قرار است این خودرو به‌زودی از طریق جوینت‌ونچر SAIC-VW تولید شود.

همان طراحی آشنا
لاویدا پرو در نگاه اول، یادآور سدان‌های کلاسیک فولکس واگن در دهه ۲۰۰۰ است. فرم کلی بدنه شامل اصطلاحاً سه‌جعبه‌ای (Three-box) با زبان طراحی آشنای کمپانی ترکیب شده، اما جزئیات بروزآوری شده‌اند تا با سلیقه مشتریان امروزی هماهنگ باشد. دستگیره‌های درب هم‌سطح با بدنه، چراغ‌های باریک جلو، نوار نورانی در بخش عقب، و تزئینات مشکی براق از جمله ویژگی‌هایی هستند که ظاهر این خودرو را مدرن‌تر کرده‌اند.

در حالی‌که بازار اروپا تنها نسخه استیشن جدید پاسات را دریافت می‌کند، در بازار چین، علاوه بر عرضه مدل سدان پاسات پرو، نسخه کوچک‌تر لاویدا پرو نیز در کلاس کامپکت معرفی شده تا نیاز خریدارانی که فضای کمتری می‌خواهند را برطرف کند. از نظر ابعاد، این خودرو تقریباً هم‌اندازه جتا است و به‌نظر می‌رسد با تمرکز روی سادگی، کاربردپذیری و قیمت مناسب توسعه یافته است.

مشخصات فنی فولکس واگن لاویدا پرو ۲۰۲۵
نیروی مورد نیاز لاویدا پرو توسط یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی تأمین می‌شود که قدرتی برابر با ۱۰۹ اسب بخار تولید می‌کند. شاید این عدید در مقایسه با استانداردهای جهانی چندان چشمگیر نباشد، اما برای استفاده‌های روزمره شهری و خانوادگی کاملاً کافی به‌نظر می‌رسد. وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو هم به گیربکس اتوماتیک محول شده است.

وزن کلی فولکس واگن لاویدا پرو ۲۰۲۵ حدود ۱۳۲۰ کیلوگرم اعلام شده که در کنار پلتفرم آشنای MQB فولکس واگن، نویدبخش هندلینگی مناسب و استهلاک پایین است. نکته جالب در طراحی این خودرو، ارتفاع نسبتاً زیاد آن از سطح زمین است که تا حدودی یادآور مدلی مانند ولوو S60 کراس کانتری است؛ هر چند در اینجا خبری از سیستم چهارچرخ محرک یا ویژگی‌های آفرودی نیست.

محدود به چین؛ اروپا بی‌نصیب می‌ماند
با توجه به حضور موفق اشکودا اکتاویا در بازار اروپا، بعید است گروه فولکس واگن تمایلی به عرضه لاویدا پرو در این قاره داشته باشد. از سوی دیگر، مدل‌های برقی نظیر ID.7 نیز قرار است خلأ خودروهایی مانند پاسات سدان و آرتئون را در اروپا پر کنند؛ البته اگر خریداران به برقی شدن راضی شوند!

با این حال، فولکس واگن لاویدا پرو می‌تواند گزینه‌ای اقتصادی و کارآمد برای بازار چین باقی بماند. خودروساز آلمانی با این مدل، سعی کرده کسانی را که هنوز به سدان‌های ساده و خانوادگی علاقه دارند، جذب کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره