نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. مهم
خودرو

ویدیوی تست شاسی بلند دو دیفرانسیل و مونتاژی جدید بازار ایران

منبع
آخرین خودرو
بروزرسانی
ویدیوی تست شاسی بلند دو دیفرانسیل و مونتاژی جدید بازار ایران

آخرین خودرو/ در این قسمت از تست و بررسی های آخرین خودرو به سراغ کراس اوور لوکس و AWD مدیران خودرو رفته ایم و این خودرو را به چالش کشیده ایم. اکستریم TXL دومین محصول از نشان لوکس مدیران خودرو است که توسط این شرکت معرفی شد. این خودرو از نظر ابعادی، قیمتی و آپشنی در رده ای پایین تر از اکستریم VX قرار می گیرد اما همچنان یک سر و گردن از باقی محصولات چری در ایران بالاتر است. خودرویی که از همان بدو ورود توانست تقاضای زیادی را در بازار ثبت کند و در خلا خودروهای تمام چرخ محرک، بازار داغی داشته باشد. در این قسمت از تست و بررسی های آخرین خودرو این محصول لوکس مدیران خودرو را بررسی کرده ایم و سعی کردیم تا مزایا و معایب این خودرو را برای شما شرح دهیم. در ادامه بیشتر با مشخصات این خودرو آشنا خواهیم شد.

درباره کراس اوور لوکس و AWD مدیران خودرو
قبل از پرداختن به این محصول باید نشان مادر آن را بشناسیم. نشان اکستریم در بازارهای دیگر با نام اکسید (EXEED) شناخته می شود. نشان لوکس چری که قرار است محصولات لوکس تر و با کیفیت تر را نسبت به دیگر محصولات گروه چری ارائه دهد و در عمل هم محصولات تحت این نشان در رده بالاتر کیفی قرار دارند. اکستریم TXL نخستین بار در نمونه پیش تولید یا پرتوتایپ در سال ۲۰۱۷ و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد اما نمونه نهایی در نهایت در سال ۲۰۱۹ و در نمایشگاه شانگهای معرفی گردید. این خودرو در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل در بازارهای هرف عرضه می شود اما در ایران نمونه دو دیفرانسیل را در ایران داریم.
مشخصات فنی اکستریم TXL
زیر کاپوت کراس اوور لوکس و AWD مدیران خودرو یک پیشرانه ۲ لیتر توربوشارژ را داریم که فناوری پاشش سوخت مستقیم (TGDI) را دارد و از سری پیشرانه های Acteco چری است که راندمان خوبی را نسبت به پیشرانه های چینی ارائه می دهد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۲۶۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را دارد و همین اعداد نشان می دهد که با همان پیشرانه ای طرف هستیم که قبلا در VX دیده بودیم. قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT به تمام چرخ ها منتقل می شود و این یعنی سیستم تمام چرخ محرک یا AWD را در این خودرو داریم. وجود این سیستم اجازه می دهد تا با این کراس اوور بتوانیم آفرود سبک را در مسیرهای بیرون جاده ای داشته باشیم اما دقت کنید که TXL همچنان یک کراس اوور است و نمی توان به عنوان یک آفرودر روی آن حساب باز کرد.
کابین و امکانات
طراحی کابین در اکستریم TXL مدرن و متفاوت است و از نظر بسیاری از کارشناسان، طراحی داخلی این خودرو بهترین طراحی کابینی است که چری در محصولاتش داشته است. یک پنل یکپارچه صفحه نمایش کلاستر دیجیتال و مالتی مدیا را در خود جای داده است و ترکیب رنگی نقره ای و مشکی را در سرتاسر کابین می بینیم. از آنجا که با یکی از فول ترین کراس اوور های بازار طرف هستیم، پس از نظر آپشن در این خودرو چیزی کم و کسر نیست. در اکستریم TXL امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرازیری، سیستم کنترل فشار باد تایر ها، سنسور های پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل تطبیقی (ACC)، سیستم های کمکی و پیشرفته ADAS چری، سنسور نور و باران، گرمکن و سرد کن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی های جلو، سیستم صوتی سونی با ۲۳ بلندگو،نور پردازی داخلی، اپل کارپلی و اندروید اتو، تهویه مطبوع اتوماتیک دو ناحیه ای، سیستم تصفیه هوای کابین، سیستم پایش کیفیت هوای کابین، حافظه صندلی راننده و آیینه های جانبی، شارژر وایرلس، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، دستیار صوتی، دوربین ثبت وقایع، سقف پانوراما، و… دیده می شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

00:00/00:00

ویدیوی تست شاسی بلند دو دیفرانسیل و مونتاژی جدید بازار ایران

ویدیوی تست شاسی بلند دو دیفرانسیل و مونتاژی جدید بازار ایران
00:00
00:00
ویدیوی تست شاسی بلند دو دیفرانسیل و مونتاژی جدید بازار ایران
1 / 1
ویدیوی تست شاسی بلند دو دیفرانسیل و مونتاژی جدید بازار ایران
00:00
00:00
0 MB