معرفی پیکاپ اسپرت خیابانی رم، جشنی برای بازگشت پیشرانه V8

پدال/ رم با رونمایی از کانسپت خیابانی The Dude، بازگشت پیشرانهٔ محبوب V8 همی به پیکاپ ۱۵۰۰ را با ظاهری جسورانه جشن گرفته است.
رم با رونمایی از یک کانسپت جذاب و پرقدرت در نمایشگاه سما، بازگشت باشکوه پیشرانهٔ V8 به پیکاپ ۱۵۰۰ را جشن گرفت. این پیکاپ خیابانی که The Dude نام دارد، با الهام از پکیج اسپرت Dude که دوج در دههٔ ۱۹۷۰ عرضه میکرد، طراحی شده و پاسخی به درخواست طرفداران برای بازگشت قلب تپندهٔ همی است. زیر کاپوت این هیولای سبز، پیشرانهٔ آشنای ۵.۷ لیتری V8 همی قرار گرفته که ۳۹۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. تنها بهینهسازی فنی که روی این پیشرانه صورت گرفته، استفاده از کیت ورودی هوای سرد موپار است.

اما تغییرات ظاهری بسیار چشمگیرتر هستند؛ سیستم تعلیق ارتفاع کمتری دارد و رینگهای عظیم ۲۰ اینچی، ظاهری تهاجمی به پیکاپ بخشیدهاند. طراحان رم برای The Dude یک کیت بدنهٔ سفارشی شامل اسپلیتر جلو و رکابهای جانبی در نظر گرفتهاند. جذابترین بخش این کیت، خروجیهای اگزوز جانبی با سر اگزوزهای مشکی است که پشت چرخهای عقب در هر دو سمت خودرو قرار گرفتهاند. رنگ سبز ویژهٔ بدنه میز با نوارهای مشکی مات C شکل تزئین شده که یادآور مدل کلاسیک است. حتی لوگوی مردی با کلاه کابوی و عینک آفتابی نیز روی بدنه دیده میشود. سایر بخشها مانند کاپوت، جلوپنجره، سقف، قاب آینهها و درِ قسمت بار نیز به رنگ مشکی درآمدهاند.

در داخل کابین، استفاده از رنگ سبز به حداقل رسیده و تنها در دوختهای متضاد روی صندلیها و زیر آرنجی وسط به کار رفته است. یک نشان The Dude نیز روی داشبورد سمت شاگرد خودنمایی میکند. از امکانات داخلی این کانسپت میتوان به گاوصندوق داخل کنسول، ریل چندکاره روی داشبورد و کفپوشهای چهارفصل اشاره کرد. این رونمایی پسازآن صورت میگیرد که تیم کونیسکیس، مدیرعامل رم، صراحتاً اعتراف کرد که این شرکت با حذف پیشرانهٔ V8 از نسل فعلی پیکاپ ۱۵۰۰ اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

او پس از بازگشت به این سمت در اواخر سال گذشته، بهسرعت مهندسان را مأمور کرد تا راهی برای بازگرداندن این پیشرانه به خط تولید پیدا کنند. نتیجهٔ این تلاش، بازگشت موتور همی برای مدل ۲۰۲۶ و همچنین تولد یک نشان جدید به نام «نماد اعتراض» بود که روی گلگیر جلوی کانسپت The Dude نیز قابلمشاهده است. کانسپت The Dude در حالی معرفی شده که رم چندی پیش نسخهٔ اسپرت خیابانی تولیدی پیکاپ ۱۵۰۰ را با پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ و ۶۵۰ اسب بخار قدرت معرفی کرد.






















