فولکسواگن صادرات خودروهای ساخت چین را گسترش میدهد

دنیای اقتصاد/ فولکسواگن اعلام کردهاست؛ قصد دارد دامنه صادرات خودروهای تولیدشده در چین را به بازارهای بیشتری در آسیا و خاورمیانه گسترش دهد؛ اقدامی که بخشی از استراتژی گستردهتر این گروه خودروسازی برای بهرهگیری از ظرفیتهای روبهرشد صنعت خودروی چین و رقابت موثرتر با برندهای بومی این کشور است.
به گزارش رویترز، توماس اولبریش، مدیر ارشد فناوری فولکسواگن چین، در نشستی در شهر هفئی (محل استقرار قطب توسعه و تولید این شرکت در چین) گفت؛ فولکسواگن اکنون در حال ارزیابی مدلهایی است که قابلیت صادرات به بازارهای جنوبشرق آسیا و آسیایمرکزی را داشتهباشند.
این تصمیم پس از آن مطرح شد که این شرکت حدود ۶ هفته پیش صادرات لیموزینهای بنزینی ساخت چین به بازار خاورمیانه را آغاز کرد. با وجود گسترش صادرات، اولبریش تاکید کرد؛ فولکسواگن برنامهای برای عرضه خودروهای ساخت چین در اروپا ندارد. به گفته او، تفاوتهای بنیادین در معماری الکترونیکی، نرمافزارهای خودرو و استانداردهای هوشمندسازی باعث میشود مدلهای تولید چین با بازار اروپا همخوانی نداشته باشند و تطبیق آنها هزینهبر باشد. فولکسواگن طی سالهای اخیر میلیاردها یورو در چین سرمایهگذاری و تلاشکرده با تسریع فرآیند تصمیمگیری و توسعه محصولات، دربرابر رقابت فشرده خودروسازان چینی موقعیت خود را حفظ کند.
این شرکت اکنون قادر است پلتفرمهای جدید خودروهای برقی و سیستمهای الکترونیکی پیشرفته را بهطور کامل در چین طراحی و تایید کند؛ فرآیندی که میتواند هزینه توسعه هر مدل را تا ۵۰درصد نسبت به اروپا کاهش دهد. اولبریش همچنین اعلام کرد؛ خودروهای مبتنی بر معماری الکترونیکی جدید فولکسواگن که در چین توسعهیافتهاند، «بهزودی» در برخی بازارهای خارجی عرضه خواهند شد؛ هرچند جزئیات بیشتری در اینباره ارائه نکرد. این اقدام میتواند نقطهعطفی برای فولکسواگن در رقابت با موج فزاینده صادرات خودروسازان چینی باشد که بهدنبال خروج از بازار داخلی اشباعشده خود هستند.



















