رانندگی با سدان لاماری؛ لاماری اکو چه مشخصاتی دارد؟
آخرین خودرو/لاماری اکو اولین سدان اسپورت شرکت آرین پارس موتور است که قصد دارد آن را به بازار ایران عرصه کند. در ادامه به برسی این خودرو می پردازیم.
درباره لاماری اکو
اکثر افراد لاماری را فقط با محصول کراس اوور آن یعنی لاماری ایما می شناسند اما این تصور اشتباه است، لاماری یکی از زیر مجموعه های آرین پارس موتور است. آرین پارس موتور بعد از فروش موفق لاماری ایما قصد دارد که سدانی با همان الگو و خطوط طراحی لاماری ایما با نام لاماری اکو به بازار عرضه کند. لاماری اکو همان Aeolus Yixuan است که در سال ۲۰۱۹ توسط برند زیر مجموعه دانگ فنگ، آلووس در نمایشگاه خودرو شانگهای از آن رونمایی شد.
این خودرو بر اساس پلتفرم پایه CMP توسعه یافته که الگوی پلتفرم های بین گروه PSA و دانگ فنگ چین است. پلتفرم خودرو هایی مانند پژو ۲۰۰۸ و ۲۰۸ نسل دوم بر اساس پلتفرم CMP ساخته شده است و اشتراکات بالایی با لاماری اکو دارند. این خودرو در طول سالها با پیشرانه و ظاهر ها مختلف توسعه داده شد و در نهایت قرار است نسخه ای فیس لیفت شده آن توسط آرین پارس موتور به صورت مونتاژی به بازار ایران عرضه شود.
لاماری اکو ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی
موتور ۱.۵ لیتری توربو GDI لاماری اکو می تواند ۱۹۵ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که این توان از طریق گیربکس شش سرعته دو کلاچه تر به چرخ های جلو انتقال می یابد. نکته مثبت پیشرانه لاماری اکو ژنتیک ژاپنی آن می باشد که فناوری میتسوبیشی در آن بکار رفته است. تعلیق در بخش جلوی این خودرو مک فرسون و در عقب نیمه مستقل می باشد.
از نقد هایی که به این خودرو هست تعلیق نیمه مستقل آن می باشد که نمی تواند همانند تعلیقی مولتی لینک راحتی و هندلینگ را فراهم کند.لاماری اکو استاندارد آلایندگی یورو ۵ دارد و در هر صد کیلومتر به طور میانگین ۶.۹ لیتری بنزین می سوزاند.
از جمله امکانات لاماری اکو می توانیم به؛ دوربین ۵۴۰ درجه، سنسور پارک عقب، رادار نقطه کور، سیتسم پایش فشار باد تایرها، سامانه کنترل پایداری، سیستم ورود و خروج بدون کلید، هشدار DOW، اتوهلد، ترمز پارک برقی، هشدار خروج از پارک، ۴ کیسه هوا، کروز کنترل، فناوری LED چراغ ها، سنسور باران، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، گرمکن صندلی های جلو، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، حالت های مختلف رانندگی و… اشاره کرد.


















