نماد آخرین خبر

ماشین شناس/ «تویوتای UUV» در میانه سفر ۲۶ هزار کیلومتری

منبع
پدال
بروزرسانی
پدال/ تويوتا در ماه ژوئن سال جاري از اين «وسيله نقليه کاربردي نهايي» خبر داد، ولي تا نمايشگاه امسال SEMA، فرصتي براي ديدار از نزديک با آن فراهم نشده بود. ترکيبي از يک ميني‌ون و يک شاسي‌بلند اصلاح‌‌شده مي‌تواند نهايت يک وسيله نقليه شخصي باشد؛ چيزي که در اين «سيه‌نا» به کار گرفته شده است. در عين حال، تويوتا براي اين خودرو، يک کلاس عجيب به نام وسيله نقليه کاربردي نهايي يا UUV درنظر گرفته است. اين خودرو به همراه ۸ مدل ديگر براي شرکت در هيئت بهتر از هميشه (Ever-Better Expedition) ساخته شده است؛ ابتکاري در سطح جهاني که براي حمايت و اتحاد ۳۳۰ هزار عضو تيم تويوتا در سراسر دنيا با مأموريت ارائه محصولاتي «بهتر از هميشه» طراحي شده است. سيه‌نا مرکز فرماندهي بخش امريکاي شمالي در اين سفر است و بيش از ۱۶۵۰۰ مايل (۲۶۵۰۰ کيلومتر) در شرايط سخت و سنگين مسيرهاي قاره امريکا رانندگي خواهد کرد. تويوتا به اين دليل از بدنه يک سيه‌نا در پروژه UUV استفاده کرده که عقيده دارد اين خودرو بيشترين فضاي داخلي ممکن را براي قرارگيري تجهيزات الکترونيکي موردنياز براي سفر در اختيار قرار مي‌دهد. در واقع، اين وسيله نقليه مجهز به يک رسيور متحرک تلويزيون ماهواره‌اي «ترک‌ويژن»، سيستم واي‌فاي، دسترسي اينترنت، درگاه‌هاي چندگانه USB، نمايشگر ۱۷ اينچي، تلويزيون LED سوني ۶۰ اينچ، سيستم صوتي ۲۵۰۰ وات JBL و يک سيستم دوربين ديد در شب Flir M-324xp با قابليت ضبط تصاوير با وضوح بالا است. به‌علاوه، تويوتا مي‌گويد که مهندسان از طريق «صندلي کاپيتان» در پشت اين UUV مي‌توانند در هر لحظه، داده‌هاي رانندگي هر کدام از وسايل نقليه گروه همراه را مشاهده کنند و اطلاعات را به ساختمان مرکزي تويوتا انتقال دهند. تويوتا اگر مي‌خواست تنها با يک ميني‌ون معمولي به سراغ شرايط سخت رانندگي برود، احتمالاً در اين سفر با مشکل مواجه مي‌شد و به همين دليل، بدنه سيه‌نا را با فريم يک «تويوتا تاکوما 4×4» همراه کرد. به اين ترتيب، اين وسيله مي‌تواند در ماجراجويي‌هاي آفرود شرکت کند و با استفاده از يک سيستم تعليق چهار لينک که به ارتفاع رانندگي آن ۴ اينچ اضافه کرده، تايرهاي نيتو ماد گرپلر 33×22 بر روي چرخ‌هاي آفرود مانستر انرژي 539B با ابعاد 22×12 اينچ و آزادي حرکت ۴۰ سانتي‌متري چرخ‌ها، به هر مسيري وارد شود. به گفته تويوتا، رانندگي با تويوتا همانند همان نسخه‌اي است که در بازار وجود دارد، ولي در همين حال، ظاهر کنترلر‌ها و دکمه‌ها شبيه به تجهيزات OEM و متصل به عملکردهاي تاکوما، خودرويي است که بر اساس آن ساخته شده است. خودروي UUV تويوتا پس از نمايش در SEMA، به ماجراجويي‌هايش در کانادا و آلاسکا ادامه خواهد داد. دانلود ويدئو