نماد آخرین خبر

سیتروئن برای بازار ایران چه نقشه ای دارد؟

منبع
اقتصاد نيوز
بروزرسانی
 سیتروئن برای بازار ایران چه نقشه ای دارد؟
اقتصاد نيوز/ با اجرايي شدن برجام و برداشته شدن تحريم‌ها برخي از برندهاي معتبر جهاني سعي دارند با ايجاد نمايندگي در کشورمان، بخشي از بازار خودروهاي وارداتي را به اختيار خود درآورند که در اين ميان شرکت خودروسازي سيتروئن فرانسه نيز براي ارائه برخي محصولات خود در بزرگترين بازار خودرو خاورميانه دست به‌کار شده است. فرانسوي‌ها از قديم در بازاري که اصطلاحاً به لاکچري معروف شده يا همان بازار کالاهاي لوکس حضور پررنگي داشته‌اند. تفاوتي ندارد که بازار عطر باشد، که پاريس از قديم در آن شهره است، يا کيف و کفش چرم يا لباس‌هاي تابستانه و زمستانه. برندهاي معروفي چون هرمس، ديور، شانل، لوئيس ويتون، کارتير، لنکام، کريستين لوبوتين، YSL و ژيوانشي سال‌هاست که در بازارهاي لاکچري چشم‌ها را خيره مي‌کنند. طراحان مد فرانسوي رقابت شانه به شانه‌اي با ايتاليايي‌ها دارند و نه‌تنها بازار اروپا که بازارهاي مهم دنيا را تسخير کرده‌اند. ايتاليايي‌ها اما از سال‌ها پيش تلاش کردند در هر بازاري، کالاي لوکس را هم در نظر بگيرند و از آن غافل نباشند. اين خصيصه آنها باعث شد در بازاري مثل خودرو برندهايي چون مازراتي، لامبورگيني، فراري و آستون‌مارتين متولد شوند که اکنون حاکميت مطلق بازار خودروهاي سوپرلوکس را در اختيار دارند. خودروسازهاي آلماني مانند پورشه و بي‌ام‌دبليو نيز با توليد انبوه خودروهاي لوکس و مدرن سهم بزرگي از بازار را در اختيار گرفتند. اين در حالي بود که فرانسه به عنوان يکي از مهدهاي توليد کالاهاي لوکس جايي در اين بازار نداشت. اگرچه برخي از خودروهاي توليدي در گروه‌هاي خودروسازي پژو و سيتروئن از استانداردهاي لازم براي لوکس ناميده شدن برخوردار بودند اما خودروهاي فرانسوي حضور پررنگي در اين بازار نداشتند و تنها خودرو DS که توسط سيتروئن توليد مي‌شد، توانست نظرات را جلب کند و مورد توجه قرار گيرد. البته توليد اين خودرو در گروه سيتروئن فراز و نشيب زيادي داشت و اگرچه شروعي انفجاري، البته نه به عنوان يک خودرو لوکس، داشت اما فروغش تداوم زيادي نداشت و به مرور زمان و با پيشرفت تکنولوژي ديگر خودرو خاص نبود. حالا نزديک به دو سال است که اين برند 60‌ساله مجدد احيا شده است. حالا گروه پژو-سيتروئن دست به توليد انبوه خودرو DS با يک برند مشخص زده است. خودرو دي‌اس با توليد چند خودرو لوکس طي دو سال گذشته و ثبت يک برند مجزا خيز بلندي براي افزايش سهم خود در بازار لوکس برداشته است و در اين کار از همکاري و مشارکت ساير برندهاي لوکس فرانسوي نيز سود مي‌برد. اين اتفاق البته در داخل فرانسه که هنوز رنگ و بوي ناسيوناليستي دارد، اتفاق خوش‌يمني بوده و فرانسوي‌هايي که انتخاب‌شان مدل‌هايي از بنز و آئودي و بي‌ام‌دبليو بوده است، مي‌توانند يک خودرو پاريسي‌الاصل سوار شوند. خودرويي که با گذاشتن پايش روي پله پله سابقه درخشان گذشته، سعي دارد از اصالت خودش نردباني بسازد و نامي براي خودش دست و پا کند. اين برند که هم‌اکنون در بازار فرانسه و اروپا شناخته شده است، با حضور فعالي که در بازار چين داشته و راه‌اندازي يک خط توليد در اين کشور، چشم به بازارهاي آسيايي دوخته است. در توافقي که اخيراً بين برند دي‌اس و شرکت آرين‌موتور روي داده بازار ايران نيز شاهد حضور اين چهارچرخ لوکس خواهد بود. با توجه به قيمت اين خودرو شايد چندان بعيد نباشد که در سال آينده، در خيابان‌هاي تهران و ساير شهرهاي ايران، مدل‌هاي مختلف يک خودرو زيباي فرانسوي را ببينيد که آرام‌آرام مي‌خرامد. خودرويي که با توجه به ذائقه نزديک ايراني‌ها به فرانسوي‌ها مي‌تواند توجه بسياري از لوکس‌بازان ايراني را جلب کند. حضور يک برند جديد در بازار لوکس هميشه براي کساني که مدل‌هاي جديد را دنبال مي‌کنند، جذابيت دارد. حالا مي‌توان يک خودرو لوکس را سوار شد که هم چهره متفاوتي دارد و هم امکانات مناسب. هم مي‌تواند خودرو يک مدير باشد و هم خودرو يک جوان پرشور، هم يک خانم جوان آن را سوار شود و هم يک سالمند اتوکشيده و منظم. شايد هم دي‌اس آن‌قدر چشم‌ها را بگيرد که همانند فرانسه، تا زيرپاي رئيس‌‌جمهور هم برود. هر چه باشد دي‌اس خودرو رئيس‌جمهورهاست.سيتروئن براي بازار ايران چه نقشه اي دارد؟ اقتصاد > صنعت - اقتصادنيوز گزارش داد: با اجرايي شدن برجام و برداشته شدن تحريم‌ها برخي از برندهاي معتبر جهاني سعي دارند با ايجاد نمايندگي در کشورمان، بخشي از بازار خودروهاي وارداتي را به اختيار خود درآورند که در اين ميان شرکت خودروسازي سيتروئن فرانسه نيز براي ارائه برخي محصولات خود در بزرگترين بازار خودرو خاورميانه دست به‌کار شده است. فرانسوي‌ها از قديم در بازاري که اصطلاحاً به لاکچري معروف شده يا همان بازار کالاهاي لوکس حضور پررنگي داشته‌اند. تفاوتي ندارد که بازار عطر باشد، که پاريس از قديم در آن شهره است، يا کيف و کفش چرم يا لباس‌هاي تابستانه و زمستانه. برندهاي معروفي چون هرمس، ديور، شانل، لوئيس ويتون، کارتير، لنکام، کريستين لوبوتين، YSL و ژيوانشي سال‌هاست که در بازارهاي لاکچري چشم‌ها را خيره مي‌کنند. طراحان مد فرانسوي رقابت شانه به شانه‌اي با ايتاليايي‌ها دارند و نه‌تنها بازار اروپا که بازارهاي مهم دنيا را تسخير کرده‌اند. ايتاليايي‌ها اما از سال‌ها پيش تلاش کردند در هر بازاري، کالاي لوکس را هم در نظر بگيرند و از آن غافل نباشند. اين خصيصه آنها باعث شد در بازاري مثل خودرو برندهايي چون مازراتي، لامبورگيني، فراري و آستون‌مارتين متولد شوند که اکنون حاکميت مطلق بازار خودروهاي سوپرلوکس را در اختيار دارند. خودروسازهاي آلماني مانند پورشه و بي‌ام‌دبليو نيز با توليد انبوه خودروهاي لوکس و مدرن سهم بزرگي از بازار را در اختيار گرفتند. اين در حالي بود که فرانسه به عنوان يکي از مهدهاي توليد کالاهاي لوکس جايي در اين بازار نداشت. اگرچه برخي از خودروهاي توليدي در گروه‌هاي خودروسازي پژو و سيتروئن از استانداردهاي لازم براي لوکس ناميده شدن برخوردار بودند اما خودروهاي فرانسوي حضور پررنگي در اين بازار نداشتند و تنها خودرو DS که توسط سيتروئن توليد مي‌شد، توانست نظرات را جلب کند و مورد توجه قرار گيرد. البته توليد اين خودرو در گروه سيتروئن فراز و نشيب زيادي داشت و اگرچه شروعي انفجاري، البته نه به عنوان يک خودرو لوکس، داشت اما فروغش تداوم زيادي نداشت و به مرور زمان و با پيشرفت تکنولوژي ديگر خودرو خاص نبود. حالا نزديک به دو سال است که اين برند 60‌ساله مجدد احيا شده است. حالا گروه پژو-سيتروئن دست به توليد انبوه خودرو DS با يک برند مشخص زده است. خودرو دي‌اس با توليد چند خودرو لوکس طي دو سال گذشته و ثبت يک برند مجزا خيز بلندي براي افزايش سهم خود در بازار لوکس برداشته است و در اين کار از همکاري و مشارکت ساير برندهاي لوکس فرانسوي نيز سود مي‌برد. اين اتفاق البته در داخل فرانسه که هنوز رنگ و بوي ناسيوناليستي دارد، اتفاق خوش‌يمني بوده و فرانسوي‌هايي که انتخاب‌شان مدل‌هايي از بنز و آئودي و بي‌ام‌دبليو بوده است، مي‌توانند يک خودرو پاريسي‌الاصل سوار شوند. خودرويي که با گذاشتن پايش روي پله پله سابقه درخشان گذشته، سعي دارد از اصالت خودش نردباني بسازد و نامي براي خودش دست و پا کند. اين برند که هم‌اکنون در بازار فرانسه و اروپا شناخته شده است، با حضور فعالي که در بازار چين داشته و راه‌اندازي يک خط توليد در اين کشور، چشم به بازارهاي آسيايي دوخته است. در توافقي که اخيراً بين برند دي‌اس و شرکت آرين‌موتور روي داده بازار ايران نيز شاهد حضور اين چهارچرخ لوکس خواهد بود. با توجه به قيمت اين خودرو شايد چندان بعيد نباشد که در سال آينده، در خيابان‌هاي تهران و ساير شهرهاي ايران، مدل‌هاي مختلف يک خودرو زيباي فرانسوي را ببينيد که آرام‌آرام مي‌خرامد. خودرويي که با توجه به ذائقه نزديک ايراني‌ها به فرانسوي‌ها مي‌تواند توجه بسياري از لوکس‌بازان ايراني را جلب کند. حضور يک برند جديد در بازار لوکس هميشه براي کساني که مدل‌هاي جديد را دنبال مي‌کنند، جذابيت دارد. حالا مي‌توان يک خودرو لوکس را سوار شد که هم چهره متفاوتي دارد و هم امکانات مناسب. هم مي‌تواند خودرو يک مدير باشد و هم خودرو يک جوان پرشور، هم يک خانم جوان آن را سوار شود و هم يک سالمند اتوکشيده و منظم. شايد هم دي‌اس آن‌قدر چشم‌ها را بگيرد که همانند فرانسه، تا زيرپاي رئيس‌‌جمهور هم برود. هر چه باشد دي‌اس خودرو رئيس‌جمهورهاست. با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد telegram.me/akharinkhabar