برترين ها/ با به پايان رسيدن نمايشگاه موتورسيکلت EICMA 2015، آنچه بيش از پيش خودنمايي ميکرد، تمايل و تمرکز شرکتهاي سازنده بر روي طراحي و ساخت موتورسيکلتهايي است که از تکنولوژي مدرن و البته ظاهر کلاسيک بهره ميبرند.
با در نظر گرفتن اين نکته، در ادامه نگاهي کوتاه خواهيم داشت به شاخصترين محصولاتي که در اين نمايشگاه در معرض ديد عموم قرارگرفتند.
طرح مفهومي Husqvarna Vitpilen 701
در صورتي که سال گذشته با مشاهده طرح مفهومي 401 تحت تاثير قرارگرفتيد، بدنيست بدانيد که Husqvarna در سال جاري نيز خبرهاي خوبي براي شما به همراه داشته است. اول از همه آنکه Vitpilen 401 از سال 2017 در نمايشگاههاي موتورسيکلت آماده فروش خواهد بود و نسخه 125 سيسي آن نيز به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر اين شاهد رونمايي از طرح مفهومي Vitpilen 701 بر پايه پلتفرم ياد شده و در قالب مدلهاي مشتق شده از آن با عناوين 701 Enduro و 701 Supermoto بوديم.
Ducati Scrambler Sixty2
دوکاتي بالاخره عرضه نسخه کوچکتر از موتورسيکلت محبوب خود Scrambler را با رونمايي از Sixty2 تاييد کرد. دوکاتي در قالب استفاده از ترمزهايي با قدرت کمتر، سعي کرده تا حدي قيمت تمام شده محصول را کاهش دهد. اين در حالي است که خبري از پنلهاي کنار و باکي با قابليت جابجايي نيز نخواهد بود. بهنظر ميرسد مدل جديد يعني Sixty2 تا 500 دلار ارزانتر از نسخه معمولي باشد.
Scout Sixty
يک سيکستي ديگر اما اينبار در قالب مدل Scout هنديها. در صورتي که شما مدل Scout را دوست داريد اما با قيمت بالاي آن مشکل داريد ميتوانيد به سراغ اين مدل Sixty برويد. اگرچه ميزان گشتاور در اين موتورسيکلت چيزي در حدود 10 نيوتنمتر کاهش يافته و يک دنده نيز از تعداد دندههاي موجود کاسته شده اما 2000 دلار در خريد موتور سيکلت جديد صرفهجويي خواهيد کرد.
سوزوکي VanVan 200
حتما شما هم سوزوکي ونون معروف که در دهه 1970 ميلادي توليد ميشد را بهخاطر مي آوريد. سوزوکي چندسال پيش اين سري را احيا کرد و حالا ظرفيت موتور را از 125 سيسي به 200 سيسي رسانده است تا شاهد موتوري قدرتمندتر و البته سبک باشيم. اين موتور مطمئنا نظر افرادي که از ياماها TW200 رضايت داشتهاند را به سمت خود جلب خواهد کرد.
طرح مفهومي Victory Ignition
مطمئنا موتور سيکلت پروژه 156 ويکتوري را که توسط رولند سندز توليد شد بهخاطر ميآوريد. در اينجا از همان موتور اما در قالب طراحي جديد استفاده شده و نام Ignition براي آن درنظر گرفته شده است. اين موتورسيکلت توسط توليدکننده سوئيسي، Urs Erbacher طراحي شده است. موتورسيکلتي با موتور 1200 سيسي و خنکسازي با استفاده از مايعات در قالب شاسي آلومينيومي و ترمزها و فنرهايي با کيفيت.
Benelli Leoncino
مدتهاست که خبرهاي زيادي از توليدکننده چيني يعني Benelli نميشنويم بنابراين مشاهده موتورسيکلتي با عنوان Leoncino در نمايشگاه EICMA يک سورپرايز براي طرفداران اين برند بود. اولين نسخه اين موتورسيکلت، نمونهاي 125 سيسي در زمان بعد از جنگ جهاني دوم بود اما حالا شاهد موتورسيکلتي با ظرفيت موتور 500 سيسي در کنار موتور دوسيلندر هستيم. طراحي زيباي اين موتور سيکلت در کنار چرخ 19 اينچي در جلو و چرخ 17 اينچي در عقب حکايت از عمکرد احتمالا خوب اين موتورسيکلت در جادههاي نسبتا آفرود! خواهد داشت.
Moto Guzzi V9 Bobber
اگرچه Moto Guzii در نمايشگاه امسال از محصول خود با عنوان V7 II Stornello نيز رونمايي کرده بود اما مدل جديد V9 توجه بيشتري را به خود جلب کرد. اين موتورسيکلت از موتوري با ظرفيت 850 سيسي و سازگار با استاندارد يورو 4 بهره ميبرد و در قالب دو نسخه Bobber و Roamer عرضه خواهد شد. تفاوت ايندو تنها در ظاهر آنها خواهد بود.
ياماها XSR900
اين موتورسيکلت از طراحي برپايه مدل قديميتر يعني XSR700 بهرهمند شده که حالا به موتوري با ظرفيت 850 سيسي از نوع سهسيلندر تجهيز شده است. همانگونه که در مدل 700 هم مشاهده کرده بوديم، اين مدل به قطعات آلومينيومي، چراغهاي گرد و صندلي زيبا تجهيز شده است.
با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد telegram.me/akharinkhabar