نماد آخرین خبر

استقبال «پژو» از تشدید فشار آمریکا علیه ایران

منبع
تسنيم
بروزرسانی
استقبال «پژو» از تشدید فشار آمریکا علیه ایران
تسنيم/ يک مدير ارشد شرکت پژو سيتروئن فرانسه گفت، اين شرکت فعاليت هاي سرمايه گذاري و توليدي خود در ايران را در مواجهه با تشديد مواضع سرسختانه آمريکا در قبال تهران که مي تواند مزيتي براي اين شرکت باشد ادامه مي دهد. يک مدير ارشد شرکت پژو سيتروئن فرانسه گفت، اين شرکت فعاليت هاي سرمايه گذاري و توليدي خود در ايران را در مواجهه با تشديد مواضع سرسختانه آمريکا در قبال تهران پس از روي کار آمدن دولت ترامپ که مي تواند مزيتي براي اين شرکت باشد، ادامه مي دهد. ژان کريستوف کومارد، مدير بخش خاورميانه پژو گفت، اين شرکت که قرار است در طي ماه هاي آينده توليد مشترک در ايران را با همکاري ايران خودرو مجددا آغاز کند، همچنين در حال آماده شدن براي سرمايه گذاري بيش از 100 ميليون يوويي (106 ميليون دلاري) در يک کارخانه جديد توليد خودروهاي برند سيتروئن با همکاري شرکت سايپا است. پژو که پس از لغو تحريم هاي غرب در سال گذشته به ايران بازگشت، بر اساس آمارهاي موسسه آي اچ اس در همين مدت کوتاه توانسته جايگاه خود به عنوان پرفروش ترين برند در بازار خودروي ايران را پس بگيرد و 32 درصد از سهم بازار ايران را از آن خود کند. اي شرکت در ژوئن سال گذشته يک قرارداد 400 ميليون يورويي براي توليد پژو در ايران به امضا رساند و يک ماه بعد يک قرارداد 300 ميليون يورويي براي توليد سيتروئن در اين کشور امضا کرد. کومارد در اين کنفرانس مطبوعاتي گفت، افزايش فشارها از سوي واشنگتن احتمالا موجب تداوم پيشتازي پژو سيتروئن خواهد شد زيرا شرکت هاي رقيب از ورود مجدد به ايران خودداري مي کنند. وي افزود: «اين فرصتي براي ماست تا فعاليت هايمان را سرعت ببخشيم... کار کردن در ايران براي شرکت هاي آمريکايي سخت تر هم خواهد شد. اين کاملا واضح است. ما در بازار ايران صف شکن بوده ايم و قصد داريم اين کار را ادامه دهيم.» شرکت جنرال موتورز و ديگر برندهاي آمريکايي فعال در زمينه خودروسازي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي حضوري پررنگ در بازار ايران داشتند. ديگر شرکت هاي خودروسازي غربي و ژاپني که به دليل تحريم ها در بازار ايران حضور نداشتند، اکنون پتانسيل بازار اين کشور را براي حضور موثرتر بالا مي بينند. موسسه آي اچ اس انتظار دارد که بازار خودروي ايران در سال جاري با 8 درصد رشد به 1.35 ميليون دستگاه برسد و تا سال 2024 نيز به 1.8 ميليون دستگاه برسد. شرکت هاي خودروساز آلماني (فولکس واگن، دايملر، بي ام و) نيز بر خلاف شرکت هاي فرانسوي احتمالا با احتياط بيشتري در قبال بازار ايران عمل مي کنند، زيرا داراي فروش و توليد بالايي در آمريکا هستند. با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد