پدال/ جمعه گذشته برابر با يکم ارديبهشتماه و بيستويکم آپريل روز فولکس واگِن ايران بود. به همين مناسبت کلاب فولکس واگِن ايران در اقدامي جالبتوجه با هماهنگي نهادهاي مختلف گردهمايي بزرگي در محل پيست اتومبيلراني آزادي تهران برگزار کرد که در ادامه گزارش آن تقديم حضورتان ميگردد.
همانطور که در ابتدا اشاره کردم اين گردهمايي بهمنظور بزرگداشت روز فولکس واگِن ايران و نيز نمايش عمومي الماسهاي کلاسيک و کمنظير موجود در کشور، از ساعت 3 تا 7 بعدازظهر برگزار شد و جمعيت زيادي از مالکان و علاقهمندان اين برند اصيل آلماني را گردِ هم آورد.
سهم عمده شرکتکنندگان به مدلهاي بيتل (Beetle)، گُلف (Golf)، ترسپورتر (Transporter) و گُل (Gol) اختصاص داشت. همچنين حضور نمونههاي تک و نايابي همچون گلف MK III روباز، ترنسپورتر پيکاپ، سدان سانتانا (Santana) و… نيز طعم بسيار دوستداشتني و خاصي به فضا بخشيده بود.
نسخههاي متنوع بيتل به همراه چندين دستگاه از نسلهاي مختلف گلف همچون يک جعبه مدادرنگي در نقاط مختلف پيست پخش شده بودند. ميان انبوه خودروها اما ترنسپورترهاي کمپر حقيقتاً حس و حال منحصربهفردي داشتند و توجه هر بينندهاي را جلب ميکردند. از امکانات جالب اين آثار هنري بينظير ميتوان اجاق گاز، ميز غذاخوري تاشو، سينک شستوشو و چادر سقفي را نام برد که در صورت رسيدگي منظم کاملاً براي يک سفر تفريحي طولاني کفايت کرده و همانند يک کلبه کوچک امکانات اوليه موردنياز سرنشينان را فراهم ميسازند.
رنگبندي بسيار متنوع خودروها را ميتوان يکي از مهمترين نکات اين گردهمايي پرشور دانست. در روزگاري که خيابانها پر شده از ماشينهاي سفيد و مشکي و طوسي، تماشاي مدلهاي کلاسيک فولکس واگِن با رنگهاي “يکي از يکي جالبتر” فوقالعاده لذتبخش است. ايکاش امروز هم ميتوانستيم اين رنگها را به وفور در خيابان ببينيم و چشمانمان از ديدن کليشههاي سفيد و مشکي و طوسي خسته نميشد.
ديگر نکته قابلتوجه حضور تعداد زيادي از ساير خودروهاي کلاسيک کشور، مخصوصاً انواع آلماني و آمريکايي در حاشيه مراسم بود که به علت کمبود جا در پارکينگ شماره دو مجموعه آزادي دور هم جمع شده و جمعي از خودرو دوستان و بهاصطلاح ماشينبازان را به اين سوي ميدان کشاندند. در اين بين همچنين با تبليغ کمپين “نه به پلاک تاريخي” يک بنر بزرگ با عنوان “از مسئولين تقاضاي راهکار جديد داريم” به امضاي مردم و مالکان رسيد که نشان از نارضايتي دارندههاي مدلهاي کلاسيک از بحث تخصيص پلاک تاريخي به اين خودروها داشت.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار