پدال/ شايد دونالد ترامپ خواهان فروش بيشتر خودروهاي آمريکايي در ژاپن باشد اما تنها ژاپنيها نيستند که در برابر اين خواسته مقاومت ميکنند بلکه فورد و جنرال موتورز نيز علاقهي کمي به بازار اين کشور آسيايي دارند.
در نمايشگاه خودروي شانگهاي، مقامات ارشد فورد و جنرال موتورز گفتند که وارد شدن به بازار خودروي ژاپن خيلي سخت است و بهتر است سرمايه و خودروهاي آمريکايي در مکاني ديگر حضور داشته باشند.
طبق گفتهي رئيس عمليات فورد آسيا-اقيانوسيه، اين خودروساز توجهي به بازگشت به بازار ژاپن ندارد و اينکه احتمال امضاي توافقنامهي تجاري ترامپ و ژاپن وجود داشته باشد تأثير و اهميتي نخواهد داشت.
او گفت:
ما بيش از 4 دهه در ژاپن حضور داشتيم و سرمايهي خود را از دست ميداديم. فهميديم که برنده شدن در اين بازار سخت است. نتيجهگيري ما اين بوده که بهتر است منابع اما جاي ديگر صرف شوند. ما به عقب بازنميگرديم و اولويتهاي بسيار زياد ديگري داريم.
جنرال موتورز نيز گفته که به حضور کمرنگ خود در ژاپن قانع است. سال گذشته 1228 دستگاه از خودروهاي کاديلاک و شورولت در ژاپن به فروش رسيدند.
رئيس جهاني برند شورولت گفته است:
هماکنون ما حضور بسيار پايداري داريم. اين حضور بسيار بزرگي نيست بنابراين احتياجي به سوزاندن پول زياد نيست.
با کانال تلگرامي «آخرين خبر» همراه شويد
بازار