ايسنا/ عضو هيات علمي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي گفت: خروج آمريکا از برجام نشان داد که عليرغم همکاري با خودروسازان مطرح جهان صنعت خودرو نبايد از تقويت توان داخلي که مهمترين آن توسعه پلتفرمهاي ملي است، غافل شود.
شهرام آزادي اظهار کرد: دو استراتژي اصلي پيشروي صنعت خودروي ايران همکاري و تعامل با خودروسازان مطرح جهان و همچنين توسعه و تقويت توان داخلي است.
وي با بيان اينکه صنعت خودرو به درستي با همکاري با خودروسازان مطرح جهان همچون پژو، رنو و هيوندايي به دنبال انتقال تکنولوژي و توليد خودروهاي روز جهان است، خاطرنشان کرد: در همين راستا توليد تحت ليسانس خودروهاي بهروز خارجي در کنار داخليسازي اين خودروها استراتژي درستي است که از سوي صنعت خودرو در پيش گرفته شده است.
اين کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: با اين حال همکاري با خودروسازان مطرح جهان نبايد ما را از موضوع اصلي که همان تقويت و توسعه توان داخلي صنعت خودرو و توليد خودروها با استفاده از توان ملي است، غافل کند.
وي افزود: در اين زمينه دو خودروساز بزرگ در چند سال اخير گامهاي خوبي براي تقويت توان داخلي برداشتهاند که مهمترين آنها طراحي و توليد پلتفرمهاي ملي با استفاده از توان طراحي و فني مهندسي داخلي است.
آزادي با بيان اينکه اتفاقي همچون خروج آمريکا از برجام اهميت تکيه بر توان ملي در صنعت خودرو را به ما يادآوري کرد، تصريح کرد: اگرچه با توجه به مواضع اخير اتحاديه اروپا احتمالا مشکلي در راه همکاري خودروسازان با شرکتهايي همچون پژو، رنو و هيوندايي ايجاد نخواهد شد اما خودروسازان داخلي بهويژه دو خودروساز بزرگ بايد تمرکز بيشتري بر توسعه محصولات داخلي با محوريت پلتفرمهاي ملي داشته باشند.
همراهان عزيز، آخرين خبر را بر روي بسترهاي زير دنبال کنيد:
آخرين خبر در سروش
http://sapp.ir/akharinkhabar
آخرين خبر در ايتا
https://eitaa.com/joinchat/88211456C878f9966e5
آخرين خبر در آي گپ
https://igap.net/akharinkhabar
آخرين خبر در ويسپي
http://wispi.me/channel/akharinkhabar
آخرين خبر در بله
https://bale.ai/invite/#/join/MTIwZmMyZT
آخرين خبر در گپ
https://gap.im/akharinkhabar
بازار